|
|
|
|
|
Zor sınıfın çalışkan çocuğu
|
|
S Max'i kullanmak keyifli. İçinde iyi hissediyorsunuz. Sürati de pek hissettirmiyor. Yüksek tork, sessiz kabin gayet başarılı. Sollamalarda hiç tedirgin etmiyor.
Yazıya böyle başlamak hoş olmayacak belki ama, her nedense Amerikan olmayan Ford'lara karşı içimde hep bir önyargı vardı. (Gerçi 1980 sonrasında Amerikan Ford'lara karşı da aynı önyargım oluştu ya!) Benim için Ford bir Amerikan otomobiliydi. İlk otomobillerimden biri de 1969 model bir Ford'du. 1969 Mustang Boss 302. Ona âşıktım diyebilirim. Şimdi hâlâ 1966 model bir Ford'a sahibim ve galiba ona da âşığım. Bütün bu aşklara rağmen, Almanya'da üretilen Ford'ları nedense pek sevmezdim. Taunus'lar, Granada'lar ben de 'kaşıntı' yapardı. Fakat son 20 yıl içinde Avrupalı Ford'lar kalitede, donanımda ve performansta Amerikalı abilerini çok geride bıraktılar. Yine de benim gönlümde taht kuramadılar. Ta ki, S Max'e kadar.
OTURAKLI VE SPORTİF S Max'i ilk kez bu yaz başında gördüm. İçinde yaptığım bir saatlik yolculukta çok şık dizayn edilmiş, oldukça rahat bir monospace intibaı uyandırdı bende. O günden beri unutamadığım için de, bu hafta için bir S Max deneyip, sizler için yazmak istedim. Ford S Max'in dış dizaynı kusursuz gibi. Hafifçe Mercedes B serisini andırsa da, bence ondan daha güzel. Sivri, sportif burun, ön çamurluklardaki havalandırma delikleri, arkaya doğru yatan uzun tavan ve özellikle arkadan görünüm müthiş güzel. Sportif bir monospace havası var. Geniş tabanlı düşük profilli lastikler ve bir Ferrari'yle bile sportif hava verebilecek 'şahane' jantlar... Diyeceksiniz ki, "Bir monopace nasıl olur da sportif bir havaya sahip olur?" S Max'i görün, bana hak vereceksiniz. S Max'in içi de enfes. Her şeyden önce içinde 'rijid' bir hava var. Türkçe meali galiba 'oturaklı' olmalı. Yani taş gibi. Tok. Kapılar S klas Mercedes gibi kapanıyor. İçerde dingildeyen, tıngırdayan hiçbir şey yok. Sınıfının üzerinde bir hali var. Biraz kassa Mercedes R'ye rakip olacak gibi. Deri, kumaş karışımı koltuklar sert ve rahat. Uzun yolculuklar için düşünülmüş. İyi bir müzik sistemi, her türlü konfor donanımına sahip koltuklar, şık göstergeler iyi. Tek rahatsız edici unsur dash board'un metalik görüntüsü. Elbetteki ucuz plastikten çok çok daha iyi ama sanki daha şık bir materyalden olabilirdi. S Max sınıfının üzerinde bir beklenti yaratıyor. Tavan yüksek, öndeki bacak mesafesi çok iyi. İşin acayibi arkadaki bacak mesafesi de iyi ve daha da acayibi gerideki üçüncü sıra koltukta da iki yetişkin rahatça oturabiliyor. Anlayacağınız iç kabin oldukça geniş ve ferah. S Max'te Ford'un 2 litrelik TDCI motoru var. 140 beygir güç 320 nm tork üretiyor. Bu motorla 10 saniye civarında 100 kms sürate çıkabiliyorsunuz. Benim ulaşabildiğim son sürat ise 205 kms oldu. Bir dizel için hiç de fena değil. Zaten S Max'i kullanırken dizel olduğunu pek de fazla farketmiyorsunuz. Kabin içinde bir dizel gürültüsü yok gibi. Gaza basınca yüksek tork hemen sizi yükleniyor ve hızlanmada benzinliden daha iyi ara değerler veriyor. S Max kullanmak keyifli. İçinde kendinizi iyi hissediyorsunuz. Sürati de pek hissettirmiyor. Yüksek tork, sessiz kabin gayet başarılı. Gidiş de iyi. Vites aralıkları ile motorun torku iyi dengelenmiş. Sollamalarda tedirgin etmiyor.
VİRAJLARDA SAVRULMUYOR Viraj kabiliyeti de iyinin üzerinde. 1700 kiloluk havaleli, yüksek bir otomobil ama virajlarda savrulmak için yırtınmıyor. Tek sorun hızı hissettirmediği için bazen virajlara gereğinden hızlı giriyorsunuz. Viraj performansının normal bir binek otomobilden kötü olduğu söylenemez. Frenler biraz sorunlu. Otomobilin ağırlığı ile disklerin büyüklüğü arasında bir orantı hatası var gibi ama burada benim otomobili limitlerinde kullanmamın da etkisi olabilir. Ancak frende savrulmuyor, kaymıyor. ABS de gereksiz bir şekilde devreye girmiyor. S Max'in bir diğer güzel tarafı ekonomisi. 100 km'de 12 litrenin biraz üzerinde dizel tüketiyor ki, taşıdığı ağırlıkla karşılaştırıldığında makul. Bu otomobilin rakibi var mı? Bence yok. Mercedes B serisi, Corolla Verso ve Renault Scenic daha küçük, Renault Espace ise hayli daha büyük. Grand Scenic ve VW Touran neredeyse bu ebatta. Yine de Mercedes B, Grand Scenic ve Corolla Verso daha bir rakip gibi duruyor. Fiyat olarak da yakın seviyedeler. Yani 70 bin YTL civarı. Çok keyif veren bir sınıfta ayırım yapmak hayli güç, ama doğrusunu isterseniz ben S Max'i çok sevdim.
Ford S Max 2.0 L TDCI Motor Hacmi: 1997 cm3 Max Tork: 320 nm 0-100 km/sa hızlanma: 10.2 sn. Fiyatı: Yaklaşık 70 bin YTL
|
|
|
|
|
|
|
|
|