Elektronik perakende sektöründe görülmemiş bir rekabetin yaşandığına dikkat çeken Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane'den dev rakiplerine uyarı: "Fiyat kırıp günü kurtarmaya çalışan şirketler başarısız olacak".
Hemen her alanda yabancı yatırımcıların gözdesi haline gelen Türkiye'nin elektronik perakende sektörü de adeta yabancı akınına uğradı. Sektörün global devlerinin peş peşe girdiği pazarda rekabet her geçen gün artıyor. Türkiye elektronik perakende piyasasının şimdiden 7.5 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını söyleyen Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, "Avrupa'nın bu sektördeki en büyük beş şirketinin ilk dördü Türkiye'de. Dünyada rekabetin bu boyutlarda olduğu bir başka ülke yok" dedi. Buna rağmen sektöre yeni yabancı oyuncuların katılmasının beklendiğini belirten Nane, Türkiye elektronik sektöründe olması gerekenden çok daha fazla bir rekabetin olduğunu sözlerine ekledi.
UZUN
VADELİ ÇALIŞAN KAZANIR Rekabetin piyasa için olumlu olduğunu vurgulayan Nane, oluşan talebin pazarın çok yeni ve büyük bir potansiyele sahip olmasına bağladı. Ancak bu büyümeyle birlikte iş yapmanın geçmişe kıyasla daha kolay hale gelmeyeceğini söyleyen Teknosa Genel Müdürü şu uyarıda bulundu: "Bundan sonra ister yerli ister yabancı olsun, kamikaze gibi iş yapan, müşteriyi odağa koymayan, uzun vadeli çalışmayan, kısa günün kârını güden şirketler bu pazarda yaşayamayacak". Sektörün cazibesine kapılarak gelen ancak kısa vadeli kâr için çalışan şirketlerin geldiği gibi yine geri gideceklerine dikkat çeken Nane, "Kararları derin ve kalıcı iş modeli geliştiren oyuncular sektörde ayakta kalacak" dedi. Nane şunları söyledi: "Rekabetten korkmayız, rekabet bizi diri tutar. Yeter ki pazara gireceğim diye şirketler pazar bozucu işler yapmasın. Sektörde akıllı rekabet gerekiyor. Pazarı genişleterek büyütmek gerekir. Aksi halde herkes kedi bindiği dalı keser." Mehmet Nane, sektörde hayatta kalmanın formülünün müşteri odaklı çalışma olduğunu söyleyerek ürün zenginliğine servis ve hizmetin eklenmemesi durumunda düşük fiyatın başlı başına cazibe yaratmayacağına işaret etti. Başta İstanbul olmak üzere Türkiye'de çok sayıda alışveriş merkezi açıldığını ve bu rakamın iki katı kadar daha planlama aşamasında olduğunu söyleyen Nane, sektördeki rekabetin yakın dönemde daha da artacağını sözlerine ekledi.
SERVİS YOKSA BAŞARI HAYAL Ülke çapında halen toplam 154 satış noktası bulunan Teknosa'nın mağaza boyutları 70 metre kare ile bin 600 metre kare arasında değişi yor. Nane, 3, 4 ve 5 bin metre karelik mekanlar için sözleşme aşamasında olunduğu ifade etti. Mehmet Nane, Teknosa mağazalarında ortalama bin 400 civarında ürün bulunduğunu ve bu sayının büyük mağazalarda 3 bine kadar çıktığına dikkat çekti. Hem satış öncesi hem satış sonrası hizmet kalitesini düşürmemek için elemanlarına yönelik eğitim programı hazırlayan şirket bunun için 2005 yılında Teknosa Akademi'sini hayata geçirdi.
ROMANYA'DA 62 MAĞAZA Teknosa Genel Müdürü Nane, halen 44 ilde mağazalarının bulunduğunu belirterek hedeflerinin 2009 yılında Türkiye'nin tüm illerinde yer almak olduğunu söyledi. Türkiye'nin yanı sıra Romanya'da da 62 mağazalarının bulunduğuna dikkat çeken Nane, bu mağazalardan bazılarının Teknosa adıyla çalıştığını belirtti. Şirket, Balkan ülkelerinde yayılmaya devam etmeyi planlıyor. Ayrıca Türki Cumhuriyetlerle de çalışmaların sürdüğü belirtildi. Teknosa 2009-2010 yılı için toplam cironun dörtte birini yurt dışından elde etmeyi hedefliyor.