|
THY'ye nereden bakmalı?
|
|
Türk Hava Yolları'nın 2006'nın ilk altı aylık dönemi dış ve iç hat uçuşlarında ciddi zarar söz konusu. THY'nin kendi raporlarına göre zarar kalemi, yaklaşık 259 milyon YTL. Ancak aynı dönem için açıklanan kâr ise 32 milyon YTL civarında. Merak edilen nokta şu; THY esas faaliyetinde zarar ederken kâr kalemi nasıl oluştu? Geçen haftaki yazım üzerine THY Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin arayarak, bilançonun dibine bakılması gerektiğini, tek başına dış ve iç hat uçuş rakamlarının yeterli olmadığına dikkat çekti. Karlıtekin, THY'nin duty free ve eğitim gibi gelir kalemlerinin de olduğunu belirterek, uçuşlardaki zarar kaleminin çok önemli olmadığını ifade etti. Demek ki, THY'yi kâra geçirecek asıl faaliyet alanı uçuşlar değil. Çünkü yeni muhasebe politikasına göre THY'nin maddi duran varlıkları bu dönemde 188 trilyon değer kazanmış. Ben THY'nin uçuş zararlarını yazdıkça hisse senetleri yukarı çıktı. Ama THY yönetimi yazılanlardan rahatsız oldu. Haklılar çünkü bazı hatlardaki uçuşlar benzin parasını bile çıkarmıyor. Ama yatırımcı aydınlandıkça, gerçeği gördükçe THY hisselerine hücum ediyor. Rahatsız olacak bir şey yok.
|