|
|
|
|
|
Afrika, Ortadoğu ve Doğu Avrupa Tofaş'a emanet
Fiat'ın dünyadaki üç büyük üretim merkezinden biri olan Tofaş'a yeni görev verildi. Fiat, Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Doğu Avrupa pazarlarının sorumluluğunu Tofaş'a emanet etti.
Fiat'ın Brezilya ve Çin ile birlikte dünyadaki üç önemli üretim üssünden biri olan Tofaş, şimdi de bir başka önemli sorumluluğun sahibi oldu. Dünya coğrafyasını üçe ayıran Fiat, Tofaş'a Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarının satış ve pazarlama sorumluluğunu verdi. Buna göre, Tofaş bu ülkelerdeki satış, pazarlama ve satış sonrası servis hizmetlerinden sorumlu olacak. Tofaş CEO'su Ali Pandır, Fiat'ın söz konusu bölgelerin bir kısmında var olduğunu bir kısmında ise bulunmadığını belirterek, yeni görevin öneminin altını çizdi. İtalya'dan bu bölgelere ulaşılması konusunda sıkıntılar yaşandığını söyleyen Pandır, bu görevin ana hatlarını şöyle anlattı: "Fiat dünya coğrafyasını 3'e ayırdı. Güney Amerika bölgesinden Brezilya, Uzak Doğu pazarından Çin, Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'dan ise Tofaş sorumlu olacak. Sorumlu tutulduğumuz bu bölgelerde Rusya ve Mısır dışında Fiat'ın fazla bir etkinliği yok. Biz ona göre yapılanacağız. Tofaş bu bölgelerde satış, pazarlama, satış sonrası hizmetlerden sorumlu olacak. O pazarın yönetimi Tofaş'a ait olacak.'' İsrail, Rusya ve Mısır'ın zaten büyük pazarlar olduğunu, diğer bölgelerin ise gelişmesinin zaman alacağını belirten Pandır, bir ekip kurarak oralardaki yapıyı geliştireceklerini söyledi. Pandır, bu yapılanmadan Tofaş'ın kazancının ise Tofaş Bursa tesislerinde üretilen modelleri satma önceliği olacağını, bunun da ihracat anlamına geldiğini kaydetti.
TOFAŞ DEĞİŞMİŞ Pandır, Tofaş'ın 2006 değerlendirmesinin yapıldığı ve 2007 hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, 2006 yılının Tofaş için bir dönüm noktası olduğunu ve büyük hamle yaptığını söyledi. Tofaş'ın artık değişim döneminden geçip büyüme dönemine girdiğini, hızla ileriye gittiğini belirten Pandır, "İleriye umutla bakıyoruz" dedi. 14 yıl yurtdışında çalıştıktan sonra 2.5 ay önce Tofaş'ın direksiyonuna geçen Pandır, geçmişte tanıdığı Tofaş ile bugünkü Tofaş arasında önemli farklılıklar bulunduğunu anlattı. Pandır, şöyle konuştu: "Geçmişte Tofaş sadece Fiat markasıyla Türkiye'de vardı. Bugün ise ilk kez İtalya dışında 5 marka, Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Ferrari ve Lancia Tofaş şemsiyesi altında toplandı. Tofaş, kuruluşundan bu yana 2.5 milyon adet araç üretti. Bu üretim rakamını 38 yılda yakaladı. Bundan sonrasını yapmak daha kısa sürecek. Linea ve Minicargo üretimlerinin devreye girmesiyle kapasitemiz artacak." Pandır, "Yeni üretimlerin devreye girmesiyle nasıl bir Tofaş ortaya çıkacak?'' şeklindeki bir soruya da "Yüzde 80 ihracatı, 400 bin üretim kapasitesi olan bir Tofaş ortaya çıkacak'' yanıtını verdi. Pandır, bir proje daha aldıklarında, 500 bin adet üretim kapasitesine çıkıp Fiat'ın en büyük üretim üssü haline gelebileceklerini yineledi. Ancak, yeni bir proje alma konusunda Fiat dünyasıyla da rekabet halinde olduklarını, Türkiye kadar cazip ülkelerin de bulunduğunu ifade etti.
UFUK SANDIK
|