|
|
|
|
|
Japon Toyota Adapazarlı Auris'le Avrupa'da büyüyecek
Toyota, Adapazarı tesislerinde deneme üretimine başlayan yeni Auris modeliyle Avrupa'daki büyüme hedeflerine ulaşacak. Avrupa pazarı için geliştirilen Auris, İngiltere ile birlikte sadece Türkiye'de üretilecek.
Toyota, Türkiye'de üretimine başladığı Auris'le Avrupa'da büyüyecek. Toyota Motor Avrupa Başkanı Tadashi Arashima, dünyada sadece Türkiye'de ürettikleri Verso'dan sonra Avrupa'da büyüme stratejilerinde önemli rol oynayacak yeni modelleri Auris'in Adapazarı'nda deneme üretiminin başladığını açıkladı. Avrupa'da önemli bir rekabetin yaşandığı C sınıfı hatchback pazarındaki yeni kozları Auris'le ilgili şunları söyledi:
KİLİT ROL OYNUYOR "Avrupa pazarı için geliştirdiğimiz Auris'i sadece Avrupa'da üretmek istedik. Bu yüzden Avensis ürettiğimiz İngiltere ve Verso ürettiğimiz Türkiye'yi Auris'in yeni üretim merkezleri olarak belirledik. Auris'in Adapazarı'nda halen deneme üretimleri sürüyor. İngiltere ve Türkiye'de 2007'de 150 bin, 2008'de 200 bin adet Auris üretilecek. Türkiye'deki üretim rakamı 60-70 bin adet olacak. Ayrıca Cenevre'de tanıtılacak 3 kapılı kasa tipi de sadece Adapazarı'nda üretilecek." Avrupa'daki büyüme stratejilerinde Türkiye'nin kilit rol oynadığının altını çizen Arashima, Türkiye'nin hem sahip olduğu iç pazar potansiyeli hem de üretim kalitesiyle Avrupa'daki büyüme stratejilerinde önemli olduğunu kaydetti. Arashima, "Bir taraftan Türkiye'de üretimi artırıp, diğer taraftan iç pazarda büyümek istiyoruz. Türkiye'deki gücümüz bize Avrupa'da büyük avantaj sağlayacak" şeklinde konuştu.
KALİTELİ ÜRETİM ÖNEMLİ Arashima, Corolla Sedan üretiminin Japonya'ya kaydırıldığını, Türkiye'deki kapasiteyi Verso ve Auris ile doldurulacağını söyledi. Arashima, Corolla Sedan'ın da bundan sonra Japonya'da üretileceğini kaydetti. Son dönemde otomotiv yatırımlarının ucuz işgücüne sahip ülkelere kaymasına rağmen, Toyota Türkiye'nin stratejik önemi ve kaliteli üretiminin cazibesinden etkileniyor. Arashima da, Toyota'nın üretim yapacağı ülkede en son baktığı kriterin ucuz işgücü olduğunu söylüyor. Türkiye'nin Toyota için önemli bir merkez olduğunu belirten Arashima, "Öncelikle ülkenin konumuna ve stratejik avantajına bakarız. Daha sonra üretim kalitesi bizim için önemlidir. Ucuz işgücü son baktığımız kriterlerdendir" dedi.
|