|
|
|
|
|
Yenilenen küçük MINI hem büyüdü hem güçlendi
BAŞTAN aşağı yenilenen MINI, Türkiye'de şubat ayı sonunda satışa sunuluyor. İkinci jenerasyon, yepyeni motorları, tamamen yenilenen iç tasarımı ve geliştirilmiş dış tasarımıyla geliyor. Her bir detay tek tek değiştirilip yenilenirken; MINI'nin ilk bakışta göze çarpan belirgin özellikleri korunmuş. 6 cm büyümesine rağmen, otomobilin dışında bir devrim yapılmamış. Esas devrim aracın içinde gerçekleştirilmiş. Şanzımanlar, süspansiyon, direksiyon, frenler ve güvenlik sistemleri yeniden geliştirilmiş. İlk etapta iki farklı MINI modeli Türkiye'ye geliyor. 1.6 lt'lik motor seçeneğine sahip Cooper, 6000 d/d'de 120 bg maksimum güce ulaşırken, 160 Nm'lik maksimum tork 4250 d/d'de elde ediliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 saniyede tamamlayan MINI Cooper, 203 km/s maksimum hıza ulaşıyor. İlk aşamada sadece 5 ileri manuel şanzımanla ithal edilecek olan MINI Cooper, ortalama 5.8 lt/100 km yakıt tüketiyor. Önceki versiyonda olduğu gibi 1.6 lt'lik motora sahip olan yeni MINI Cooper S, kompresör yerine turbo desteği ile performansa odaklanıyor. Tamamen yeni olan 1598 cc'lik 4 silindirli turbo beslemeli motor, 5500 d/d'de 175 bg ve 1600-5000 d/d arasında 240 Nm değerlerine imza atıyor. Overboost özelliği sayesinde 1700-4500 d/d arasında motorun maksimum torku 260 Nm seviyesine ulaşıyor. 7.1 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan yeni MINI Cooper S, 225 km/s'lik maksimum hıza ulaşıyor. 5 ileri manuel şanzımana sahip MINI Cooper S'in ortalama yakıt tüketimi 6.9 lt/100 km.
|