|
|
|
|
|
'Gökdelenleri durdurup metroya hız vermeli'
Gürtuna'ya göre, İstanbul ulaşımında metro kullanımı yüzde 40'a, deniz yolları kullanımı yüzde 10'a çıkarılırsa trafik sorununda çözüm sağlanır.
İSTANBUL'DA Hükümet-Belediye işbirliği ile üretilen arazi kullanım politikaları, şehircilik ilkelerine aykırı ve İstanbul'u tüketiyor. "Rantiye Şantiyeleri" de trafiği çökertiyor. Bir yandan TOKİ, TCDD, Bayındırlık Bakanlığı, Turizm Bakanlığı; diğer yandan belediyeler gibi bir çok kuruluşa plan yapma yetkisi verilerek İstanbul '7 kocalı Hürmüz'e çevrildi. Seyrantepe ve Maslak bölgesindeki yoğun yapılaşma nedeniyle; Haliç, Karaköy ve Taksim'den başlayarak, 1 ve 2. köprülere hatta Maslak ve İstinye'ye kadar yaşanan trafik yoğunluğu daha da artacak. İstanbul trafiği çözülmek bir tarafa, artarak kronikleşecek. Karayolu ulaşım sistemlerinin çökmesi gibi şehircilik, estetik ve altyapı sistemleri de çökecek. Su, atık su, doğal gaz, yağmur suyu sistemlerini yenilemek gerekecek. Bu durum, şehir halkına da 20-25 milyar dolar civarında yeni bir yük getirecek.
ULAŞIM
35 DAKİKAYDI 1998'de İstanbul'da kişi başına düşen ortalama seyahat süresi 59 dakika iken, 2004'te 35 dakikaya indirmiştik. Hedefimiz 20 dakikaydı. Şimdi ise İstanbul halkının ömrü yolda geçiyor. Bunun bedeli ise; ekonominin yavaşlaması, üretimin düşmesi ile insan ve kamu sağlığı kaybı olarak ödenecek. Çözüm mümkün. Bu da 1999'da yürürlüğe koyduğumuz, ulaşım master planının kesintisiz uygulanması, yerleşim ve nüfus öngörülerinin korunması. Asıl hedef ulaşımda entegrasyon ve toplu taşıma olmalı. Toplu taşıma ise raylı sistem ekseni üzerinde deniz ve kara ulaşımıdır. Raylı sistemlerin İstanbul'daki ulaşım içindeki payının yüzde 40'a, denizin ise yüzde 10'a çıkarılması gerekir.
|