|
|
|
|
|
|
|
|
|
'7 tepeye 7 tünel' kara delik yaratacak
Sözen, yollar genişletilmediği için yeni yapılacak tünellerin "kara delik" teorisi gereği trafiği çok daha fazla sıkıştıracağını savundu.
BAŞBAKAN Tayyip Erdoğan'ın İstanbul'a vize konulması ya da plakaların sınırlandırılması önerisini gündemi değiştirmek için kullandığı kanaatindeyim çünkü girmeye çalıştığımız AB'de herkes serbestçe gezerken Türkiye'de vize sınırlamasını önermenin başka izahı yok.
GÖÇ YÖNETİMİ Göç engellenirse İstanbul'un sorunları daha kolay çözülür anlayışı doğrudur. Ama bu göç yıllardır durmuyor ve kimse göçü yönetelim demiyor. Eskiden İstanbul'u planlamaktan bahsederken şimdi Edirne'den Adapazarı'na kadar uzanan bölgenin birlikte planlanmasından başka çare kalmadı. Derhal bu bölgedeki belediye meclis üyelerinden seçilecek temsilcilerle bir bölge meclisi kurulmalı ve bölgenin planlamasını yapmalı.
LALE
YERİNE OTOBÜS Aradan 15 yıl geçmesine rağmen İstanbul'da benim dönemimde ulaşılan taşıma rakamlarına hâlâ ulaşılamadı. Benim yaptığım metroya doğru dürüst ilave yapılamadı. Çünkü bu bir anlayış farkıdır. Eğer siz toplu ulaşım felsefesini benimser ona göre adımlar atarsanız ona göre sonuç alırsınız, benimsemezseniz ona göre sonuç alırsınız. Biz tüm kaynaklarımızı seferber ederek metroyu yaptık. İstanbul'a bir seferde 2 bin 500 otobüs alan bir tek benim. Üç başkan değişti hâlâ bu sayıya ulaşılamadı. Şimdiki yönetim 1 trilyon lale dikeceğine o parayla otobüs sayısını artırıp vatandaşın hayır duasını alabilirdi. Toplu ulaşımı teşvik için İstanbul'un pek çok merkezinde yayalaştırma çalışmasını ben yaptım. Ben Taksim-4. Levent metrosunu yaptım benden sonra 8 yılda Taksim-Aksaray yapılamadı. Edirnekapı-Sultançiftliği yapılamadı.
KARA DELİK TEORİSİ Tam tersine bilimadamlarının karşı çıkmasına rağmen 7 tepeye 7 tünel projesini başlattılar. Trafikte 'karadelik teorisi' diye bir şey vardır. Yani yolun her yerini aynı anda genişletmezseniz çözüm değil sorunu daha da büyütmüş olursunuz. Belediyenin övündüğü yeni yapılan kavşaklardan sonra ortaya çıkan durum bu. İstanbul'da insanları toplu ulaşımdan daha fazla yararlanmaya teşvik etmek, sistemler arasında geçişi sağlamak için köprü, otobüs, tren, metro gibi bütün toplu taşıma araçları ücretsiz hizmet vermeli. Belediye bunun finansmanını İstanbul'da yaşayan her aileden aylık 25 YTL alarak sağlamalı. En fakir aile bile aylık yol parası gideri yerine bunu ödemeye razı gelir.
İŞYERİ DEĞİŞTİRME Öğretmenler, polisler, banka memurları gibi özel vasıfla iş yapmayan çalışanlar arasında gönüllü olarak işyeri değişimi de yapılabilir. Böylece herkes kendi oturduğu yakada çalışır. Bunu öncelikle kamu kurumları başlatabilir. Özel sektör de kampanya ile buna katılabilir. Bu köprü trafiğini önemli ölçüde azaltacaktır.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|