|
|
|
|
|
Sağ eller havaya!
|
|
Beyonce Knowles ve Jennifer Lopez gibi elmas mücevherlerini kameralara doğru ışıldatarak kırmızı halılarda salınan Hollywood starları sadece gösteriş yapmıyorlar. Bir İngiliz gazetesine göre, elmas endüstrisinin milyonlarca dolarlık kampanyasının bir parçası onlar... Bu kampanyanın nedeni ise; 2 Şubat'ta sinemalarımızda gösterime girecek 'Kanlı Elmas' (Blood Diamond) adlı film.
FİLM İÇİN KAMPANYA Malum, Leonardo di Caprio'nun başrolde oynadığı film, Afrika'daki elmas madenlerine yatırım yapan dev Batılı şirketlerin iç savaşı tetikleyen acımasız rekabeti ve kıtadaki sömürü zincirini anlatıyor. Yani; filmin konusunu duyduktan sonra satışların düşeceği konusunda büyük panik yaşayan elmas endüstrisinin endişeleri anlaşılabilir. Bu nedenle de Marilyn Monroe'ya nazire 'elmaslar bir kadının en iyi arkadaşıdır' kıvamında filme karşı bir kampanya başlattılar. Altın Küre'de Knowles ve Lopez'in sağ ellerine birer elmas yüzük takmaları karşılığında istedikleri Afrikalı yardım kuruluşlarına yapılacak 10 bin dolar yardım anlaşması... Sloganı 'Sağ El Havaya' olan bu kampanyaya gelecek ayki Oscar töreninde daha fazla Hollywood yıldızının katılması bekleniyor. Ancak Sierra Leone'de kanlı bir iç savaşa neden olan, bu elmas açgözlülüğüne sivil toplum örgütlerinin itirazı eksik değil elbet; "Tanıtım için böylesine bir slogan durumun acımasızlığını ve aymazlığını gösteriyor. Elmas endüstrisi savaşta canlarını, sağ elini kaybeden kadınları düşünmüyordu" itirazları yükseliyor. Endüstri, 'Kanlı Elmas' filmini henüz boykot etmedi. Daha ziyade müşterilerini, yüzde bir oranındaki savaş bölgelerinden gelen elmasa karşı uyarıyorlar. Tabii ki, 60 milyar dolarlık pazar düşünülünce sadece bu oran bile çok yüksek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|