|
|
|
|
|
|
Kadınlar en çok ruj satın alıyor
Kadınlar kozmetik alışverişini en çok nereden yapıyor, neye göre marka seçiyor? Tüketici davranışlarını inceleyen Retailing Institute'ün (Perakende Satış İnceleme Enstitüsü) yaptığı araştırmaya göre en çok ruj, en az ise allık tüketiyoruz
Rujum olmadan asla
Kadınlar kozmetik alışverişini en çok nereden yapıyor, neye göre marka seçiyor? Tüketici davranışlarını inceleyen Retailing Institute'ün (Perakende Satış İnceleme Enstitüsü) yaptığı araştırmaya göre en çok ruj, en az ise allık tüketiyoruz.
Kozmetik ürünlerine olan tutkumuz tartışılamaz. Makyaj yapan da yapmayan da yeni bir ürün çıktığında ya da arkadaşında gördüğünde denemek ister. Makyaj ürünleri dışında cilt bakım ürünleri de belli bir yaştan sonra vazgeçilmezlerimiz arasına giriyor. Ne de olsa kırışıklık her kadının korkulu rüyasıdır. Bu durumu çok iyi bilen kozmetik firmaları da gün geçmiyor ki yeni bir ürün piyasaya sunuyor. Peki ama kadınlar bu ürünler arasında en çok hangilerini tüketiyor, kozmetik alışverişini nerelerden yapıyor? Bu konuda araştırma yapan Retailing Institute, Türkiye'de kent ve yarı kent olmak üzere farklı bölgeleri gezerek toplam 679 kadınla görüştü. Araştırmadan çıkan sonuca göre kadınların çoğunluğu kozmetik alışverişini belirli mağazalardan yapmayı tercih ediyor. Yüzde 42'lik kesim özellikle cilt bakım ürünlerini aynı mağazadan almayı tercih ediyor. Buna karşın yüzde 25'i farklı mağazaları denemekte bir sakınca görmüyor. Ancak özellikle göz bakım kremi, kırışıklık kremi ya da selülit kremi alırken yüzde 50'lik kesim aynı mağazadan almayı tercih ediyor. Renkli kozmetik alışverişlerinde ise yüzde 38'inin düzenli alışveriş yaptığı mağazalar bulunurken, yüzde 31'i her defasında farklı bir mağazaya gidiyor.
MARKALARA HÜCUM Gerek cilt bakım ürünü, gerekse renkli kozmetik alışverişi için mağaza seçiminde uygun fiyat ve ürün çeşitliliği önemli rol oynuyor. Yine her iki ürün kategorisi için marka kararı verirken ilk sırada dikkat edilen faktör, markanın tanınmış olması. Diğer önemli faktörler ise fiyat, ürün çeşitliliği ve tanıdık tavsiyesi. Tanıdık tavsiyesinin özellikle daha düşük sosyo-ekonomik gruplarda öne çıktığı görülüyor. Her iki ürün kategorisi altında da sorgulanan ürünler için marka kararı, alışverişe çıkmadan önce veriliyor. Özellikle göz bakım kremi ve fondöten alışverişine kadınlar bilinçli olarak çıkıyor. Makyaj ürünleri için tüketicilerin kullandıkları alım kanallarında ilk sırada parfümeriler geliyor. Kadınların yüzde 60'ı makyaj ürünleri alışverişi için parfümerilerin yolunu tutuyor.
ELMA YANAKLAR ÇOK AZ Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının yanı sıra kullanım alışkanlıklarının da sorgulandığı çalışmada, makyaj ürünleri içinde kadınlar arasında en çok kullanılan ürünün ruj olduğu görülüyor. Buna göre kadınların yüzde 80'i ruj kullanıyor. Özellikle dudak parlatıcısı en çok satılan ürün oluyor. En seyrek alınan ürün ise ortalama 5.7 ayda bir alınan allık. Tüketici profiline bakıldığında ise 18-25 yaş arası gençlerin diğer yaş gruplarına göre sorgulanan tüm ürünlerde daha sık alışveriş yaptıkları görülüyor. Tüketicilerin renkli kozmetik ürünleri alışverişlerinde markaların yaptığı promosyonların da etkili olduğu görülüyor. Tüketiciler için en cazip promosyonlar ise; fiyat indirimi ve ikinci ürüne yüzde 50 indirim olarak belirtiliyor. Renkli kozmetik ürünleri alışverişi için marka ve mağaza seçiminde 'tanıdıklar ve arkadaşlar' bilgi kaynakları arasında en çok belirtilen olurken, en etkili bilgi kaynağı tüketicilerin geçmiş deneyimleri oluyor. Kadınların yüzde 63'ü makyaj ürünleri alışverişleri için çevresindeki arkadaşlarının veya tanıdıklarının tecrübelerini dikkate aldığını belirtiyor.
ESRA ÇORUH
|
|
|
|
|
|
|
|
|