Geçen yıl yolu Dedeman Grubu ile kesişen ve şirketin yönetim kuruluna giren Hilton International'in eski CEO'su John Wilson, bundan 15 yıl önce Dedeman'ı Hilton otel zincirine katmayı istemiş.
Türkiye'nin 40 yıllık mazisi olan oteller zinciri Dedeman, 50 yıla 50 otel ile girmek üzere kendini profesyonellere teslim etti. Geçen yıl Hilton International'ın eski CEO'su John Wilson'u Yönetim Kurulu Üyeliği'ne getiren Dedeman Grubu, geçtiğimiz günlerde Konya Dedeman'ı hizmete açtı. Bu yıl ise sırada Gebze, Gaziantep ve Şanlıurfa var. 1987-1997 yılları arasında Hilton International'da CEO olarak görev yapan ve bu nedenle Türkiye'ye oldukça aşina olan Wilson, o dönemle ilgili bir itirafta da bulundu. İstanbul, İzmir ve Ankara Hilton otellerinin kendi döneminde açıldığını söyleyen Wilson, "Bundan 1 yıl önce Murat Dedeman, (Dedeman Grubu Yönetim Kurulu Başkanı) şirketin uluslararası bir şirket olması gerektiğine karar verdi ve kendisine yardım için uluslararası tecrübeye sahip birini aradı. Benim de 35 yıllık tecrübem var, işte buradayım. Dedeman benim için ne ifade ediyor? Doğrusu 1992 yılında Hilton'da iken Dedeman'ı satın almayı düşünmüştüm. Hilton'un Türkiye'de gelişmesine katkıda bulunur diye düşündüyorduk. Yani o dönemde de önemli bir markaydı" dedi. Dedeman Hotels ve Resorts International'ın içeride ve dışarıda büyümesi yönündeki çalışmaları üstlenen John Wilson, "Türkiye'de ve dünyada mutlaka olmak istediğimiz noktalar var. İstanbul'da bir otel daha, Bursa, Adana ve İzmir'de mutlaka var olmak istiyoruz" diyerek sıradaki oteller konusunda ipucu verdi. 10 yıl önceki Türkiye ile bugünün Türkiyesi arasında gördüğü farkları sordumuğuzda gülümseyerek, 'trafik' diyen Wilson sözlerine şöyle devam etti: "İnsanlar hep aynı, her zaman çok çalışkandılar. Sanırım şimdi Türkiye'de birlikte iş yapmak için daha fazla fırsatlar var. Kesinlikle daha zengin bir ülke ve bize gelen daha fazla yatırımcı var." Dedeman'a da bu nedenle çok fazla yabancı gruptan teklif geldiğini de anlatan John Wilson, finansal anlamda bir yabancı ortak düşünmediklerini ama pazarlama birlikteliği yönündeki ortaklıklara oldukça sıcak baktıklarını söyledi.