Ekranı ve rengi seç kendi dizüstü bilgisayarını yarat
Dizüstü bilgisayarların ekranı, sabit diski ve işlemcisinde seç, beğen al dönemi başladı. Bu sayede satış fiyatının üstünde tamir masrafı tarih olacak. 2007 yılında hafiflik, şıklık ve güvenlik en çok aranan kriterler olarak göze çarpacak.
Artan parça maliyetleri dizüstü bilgisayar sahiplerinin bütçelerini sarsıyor. Yerel markalara önem veren ve toplama bilgisayar çalışmalarını destekleyen Intel, toplama dizüstü bilgisayar üretimi için standartlaşma üzerinde duruyor. Böylece tüketici ekranı, sabit diski, tuş takımını, belleği istediği markadan seçme şansını elde ediyor. Intel bunu tüketicinin kara kaşı kara gözü için yapmıyor. Görece tüketiciye seçme hakkı tanırken, Intel markasına olan bağımlılık artıyor. Ancak bu çalışmayı yaparken dizüstü markalarını karşısına almaktan çekinmiyor. Hedef, Intel platformuna olan bağımlılığı ve yerel markalarla çalışarak kârlılığını artırmak. Toplama dizüstü bilgisayar önündeki en büyük engel standart dışı üretim. Intel toplama dizüstü bilgisayar pazarındaki payını artırırken büyük markalarla düşük kâr oranıyla pazarlık etmek yerine, yerel markalarla çalışarak kârlılığı artırmayı hedefliyor.
SATIŞ
FİYATINDAN PAHALI Dizüstü bilgisayarlar satın alırken ucuz olduğu düşünülse de asıl maliyet sorun yaşadıkça ortaya çıkıyor. Kendine has tasarımı ve marka bağımlılığı olduğu için dizüstü bilgisayarlarda sorun yaşadıkça ne kadar pahalı olduğu anlaşılıyor. Dizüstü bilgisayarınızı yere düşürdüğünüz zaman ortaya çıkan maliyet satın aldığınız fiyatın üstüne çıkabiliyor. Vestel, üretimi Türkiye'ye taşırken en önemli fark olarak tasarımda kişiye özel seçenek yaratmak ve kısa sürede tüketiciye teslim etmeyi gösteriyor. Ayrıca arıza halinde parça maliyetinde de iyileştirmeler yapacağını iddia ediyor. 2007'de Vestel'in üretimde olgunlaştığı yıl olacak. Özellikle kurumsal ihalelerin yanında bireysel tüketici kişiye özel tasarımlarla Vestel'in ilgi alanında olacak.