|
|
|
|
|
Alfa, köklerine dönüyor
|
|
Tüm zamanlarda en çok beğendiğim otomobilleri sorarsanız, çok da uzun olmayan bir listenin içinde mutlaka Alfa Romeo GTZ'yi sayarım. Alfa'yı Alfa yapan yarışçı çizgilerin, spor geleneğinin en önemli kilometre taşlarındandır GTZ. Sadece 1964 yılında Sebring 12 saat, Tour De France, Tour De Corse ve Le Mans 24 saat yarışlarının hepsini kazanmayı başaran bu efsanevi otomobil aynı zamanda Tubulare olarak da bilinmektedir. 60-65 arasında bir çok versiyonu üretilen otomobilin doruk noktası ise 0-100 hızlanması 7.5 sn olan 650 kg ağırlığındaki TZ 2'dir. Son yıllarda geçirdiği mali sıkıntıların ardından yeniden kendine gelen ve çizgisini o güzel parlak yıllarına doğru yönlendirme kararı alan Alfa Romeo bu kararı yeni modellerle pekiştiriyor. Alfa'nın Autoshow Fuarı'nda sergilediği 8C Competizione, bence bu kararın ne kadar yerinde olduğunun bir kanıtı. Bir bakıma sanki GTZ zaman tünelinden geçmiş ve yolda da daha bir güzelleşip modernleşmiş. 8C Competizione de kullanılan motor, 8 silindirli 90 açılı, 4691 cm3 silindir hacmine sahip. 450 beygir güç üreten motorun maksimum torku ise 470 Nm. 8C'nin süspansiyon ve fren sisteminde, çok doğal olarak yarış pisti mühendisliği ile geliştirilen teknoloji kullanılmış, ön ve arka çift salıncak süspansiyon ve alüminyum kaliperler ile en etkili yol tutuşu ve fren performansı sağlanıyor. 500 tane üretilecek otomobil için Türkiye kotası sadece 3 adet. İlgilenenlere duyurulur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|