|
|
|
|
|
Yarasa kanatlı uçak
|
|
Uçakların iniş ve kalkışlarda çıkardığı gürültü, yarasa kanatlı yeni tasarım sayesinde en aza iniyor.
Bilim adamları, uçak, motor, avionik üreticileri ve havayolu şirketleri daha sessiz ve daha çevreci uçak tasarımları üzerinde çalışıyor. 2003 yılından bu yana Silent Aircraft Organization (Sessiz Uçak Girişimi) adı altında bir oluşum başlatan Cambridge ve Massachusetts Institute of Technology (MIT) üniversitesinden bilim adamları, sessiz bir uçak tasarlamayı başardı ve SAX-40 isimli yeni tasarımlarını kamuoyuna açıkladı. Bu yarasa kanatlı ve kuyruksuz uçak modeli, şu anda kullanılan ticari uçaklardan şekil olarak çok farklı. SAX- 40 ayrıca şu anda uçmakta olan herhangi bir uçaktan yüzde 25 daha az yakıt kullanıyor ve 215 yolcu taşıyabiliyor. Fakat bütün bu çekici özellikler SAX-40'ın hemen üretim aşamasına geçilebileceği anlamına gelmiyor. A380'nin tasarım aşamasından üretimine kadar 17 yıl geçtiği dikkate alınırsa, yeni uçağın da ancak 2030'da gökyüzünde olması bekleniyor. SAX-40, gövdeyle bütünleşmiş kanatlarıyla savaş uçakları dikkate alınarak tasarlandı. Bu dizayn uçağın aerodinamiğini artırıyor ve gövde üzerindeki sürtünmeyi en aza indiriyor. Tasarımdaki bir diğer yenilik ise motorların kanatlarda değil yine gövde üzerinde yer alması. SAX- 40'ın yeni kanatları bütün gövdenin bir kaldıraç görevi görmesini ve piste yaklaşma sırasında daha az gürültü çıkarmasını sağlıyor. Motorlara da gürültüyü önlemeye ve yakıt tüketimini azaltmaya yarayan egzozlar konacak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|