kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Havada alışveriş kokusu mu var?
Havada alışveriş kokusu mu var?
Aromanın gücü
Türkiye'de kimler uyguluyor?
'Koku bir iletişim aracı'

Havada alışveriş kokusu mu var?

Fırından yeni çıkmış, sıcak ekmek kokusu kimi acıktırmaz ki? Kokunun mağazalardan otellere, insanların satın alma içgüdüsünü tetikleyen gizli bir silah olduğunu biliyor muydunuz?.

Üretmenin, satmanın ve satın almanın sonu yok. Gün geçmiyor ki uzmanlar yeni bir yöntemle karşımıza çıkmasınlar. Son olarak İngiltere ve Amrika'da yapılan araştırmalar, kokunun insanın satın alma içgüdüsünü doğrudan etkilediği yönünde. Size ne kadar inandırıcı gelir bilemiyoruz ancak, özellikle yurtdışında büyük şirketler, satın alma stratejilerinin bir parçası olarak özel esanslar hazırlatıyor. Kullanılan kokuların mutlaka satılan ürünü çağrıştırması gerekiyor. Emlakçılar, "Bir evi satmak istiyorsanız, içinde ekmek pişirin. Bu, yepyeni boyadan ve ithal parkelerden bile daha ikna edici bir yöntemdir," diyor.

SICAK EKMEK KOKUSU
Günümüzde koku ile insanları cezbetme yöntemlerini en iyi uygulayanlar, fırın ve pastaneler. Sabahları taze ekmek kokusunu, havalandırmalarından dışarı vererek, dışarıdakilerin acıkmasına ve içeri girerek bir şeyler satın almasına etki ediyorlar. Bu konuda bir araştırma yapan İngiliz uzmanlar, bir market zincirinin havalandırmalarından, bademli sıcak kurabiye kokusu yaymışlar ve gün içerisinde satılan bademlerin normalin yaklaşık iki katı olduğunu gözlemlemişler.

ÇOCUK REYONLARINDA BEBE PUDRASI
İngiltere'deki Mothercare mağazaları, satış oranını yükseltmek için mağazalarında bebe pudrası kokusu kullanıyor. Böylece mağazaya gelen müşteriler, buranın temiz ve çocuklar için uygun olduğu hissine kapılıp güvenle alışveriş ediyorlar.

OTELLERDE LAVANTA
Otel ve SPA'larda ise vanilya, çilek gibi kışkırtıcı kokulardan çok lavanta, yeşil çay gibi dinginleştirici etkisi olan kokular tercih ediliyor. Amaç, gelen müşterinin, kendisini evdeymiş gibi rahat hissetmesi ve daha uzun süre konaklaması. Türkiye'de henüz bu tarz uygulamayı profesyonelce yapan çok sayıda otel yok. Ancak The Plaza Hotel, Rebul Kozmetik Şirketi'ne lavantalı losyonlar hazırlatarak, müşterilerin hijyenik bir ortamda olduklarını hissetmelerini amaçlıyor. Las Vegas'taki oteller ise belirli aralıklarla kumarhanelere oksijen yayıyorlar. Oksijeni koklayan müşteriler de sabaha kadar dinç bir şekilde kumar oynayabiliyor. Koku ile satış artırma stratejisini en profesyonelce uygulayan şirketlerin başında Sony geliyor. Kadın müşterileri de hedef almak isteyen Sony, ScentAir isminde bir kozmetik şirketine özel bir esans hazırlatmış.

DOĞRU ESANS
Karıştırılan 1500 farklı aromatik yağdan, kadınların hoşuna gidebilecek fakat erkeklerin de gözünü korkutmayacak, turunçgillerin ağırlıkta olduğu bir koku yaratılmış. Sony'nin yaratıcı direktörü Christine Belich, böylelikle 'Elektronik erkek işidir' tabusunu yıkmayı başardıklarını söylüyor.

Burcu ALDİNÇ

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Hollywood kapısı aralanıyor
 Bugün dünya için ne yaptınız?
 Rock'ın kırmızılı kadınları
 En hayırlı 'Kırmızı' alışveriş
 Fransa'dan Çin'e bir Türk markası
 Sabun köpüğünden ekmek parası
 Şeytan hep Prada giymiyor
 Toplamış kalbinin 50 parçasını...
 Afili depresif
 Osmanlı bir gecede kurulmadı
 Eyvah kitap okumuyorlar!
 Afrodit geri döndü
 George Michael'ı beklerken...
 Bebek cinayeti işlenen yurtta yüzler gülüyor
 Geleceğin motosikletleri hayal gücünü zorluyor
 Erkeklere özel bakım merkezi
 CK'in genç yüzü
 Afişe adını yazdırdı
 Ünlülerin tercih ettiği gömlek
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
REFİK DURBAŞ
İstanbul resimlerinde bir roman kahramanı
TÜYAP Kitap...
Restoranında Ali Baba'nın...
Günlük yaşamın karışıklığından sıyrılmak için uçakla kilometrelerce yol kat...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.