  |
|

'Bira bu kapağın altında' kalsın
Her şey değişiyor. Hızlı değişimden başımız dönüyor. İnsan neyin değişmediğini bilirse ona sıkı tutunuyor. Milliyetçilik, eski markalar, klasikler... Değişmeyeceğini bildiğimiz değerlere sempa ti duyuyoruz; Efes gibi. Ne şişesi ne de sloganı değişti. Bira hâlâ aynı kahverengi şişede, hâlâ o kapağın altında. Yeni reklamlarında Efes birası ve şişesi arasındaki yıllanmış ilişkiyi ortaya koyan "görmesek de biliriz" sloganıyla ana sloganı destekleyerek... Klasikleşmiş markaların değeri devamlılık ve tutarlılıktan gelir. Yıllar yılı aynı ürüne ve markaya yatırım yapmaya devam etmek... Rüzgara kapılmadan, sakince... Değişikliğe gitmek o marka için risk olabilir. Efes bu yanlışa düşmedi. Hiç değişmez sandığımız CocaCola bile 1985 yılında değişmeyi denedi. Yeni bir formülle New Coke adında bir Cola çıkardı. 100 yıllık koladan sonra yeni formülü piyasaya sürdü. Kola satmadı, satmak için çok fazla reklam harcaması yapmak zorunda kaldılar. Buna rağmen halk "eski kolamızı isteriz" diye protestolara başladı. Bu olaydan sonra bir araştırmayla klasik Cola'nın imajını çözümlediler. Geleneksel Cola'yı yitirme durumunda neler hissedileceğini ortaya koyarak, klasik kola imajına odaklanıp yeni ürünlere yöneldiler. Her şey değişirken değişmeyen Efes için, Anadolu Grubu'nu kutlamak gerek.
|