|
|
|
|
2007 yaklaşırken
Motosiklet sektörü son 10 ay içerisinde önce ÖTV, sonra kurdaki ani artış ve en sonda 500 cc altında ithal edilen motosikletlerden alınan teminat bedelleri ile sıkıntılı günler yaşadı. Hedefler pek tutmadı, bir önceki yıla göre satışlarda da düşünülen artışlar olmadı. Konkordato ilan edenler, el değiştiren firmalar, gümrükte kalan mallar ile 2006 enteresan bir yıl oldu. Acısı tatlısı ile bir sezon kapanıyor ama 2007 sezonu da kapımızı çalıyor. "Peki bu durumda önümüzdeki yıl için neler yapılmalı?" diye bir soru aklımıza gelebilir. Öncelikle firmalar açısından bakarsak, firmalar pazarlama planlarını; sadece satışa yönelik değil doğru konuşlandırılmış ürün stratejileri, motosiklet kullanımının arttırılması ve diğer motosiklet kullanmayan kesimin de bilinçlendirilmesiyle ilgili çalışmalara yönlendirmeli. Motosiklet kullanıcı ise motosiklet seçimi esnasında kulaktan dolma bilgiler ile değil, bir bilene yani uzmana danışarak alım yapmalı. Salt fiyat avantajı ile değil aldığı ürünün maksimum ekonomik ömrünü tamamlayacak süre içinde, satış sonrası hizmet ve yedek parça garantisi olan markaları tercih etmeli. Çünkü bazen ucuz olan ürün size pahalıya mal olabilir. Bunun yanı sıra kullanıcı fiziki özelliklerine göre de yukarıdaki kriterlere uygun tipte motosiklet seçmeli. Devlet tarafından ise bence motosiklet kullanımını yaygınlaştırmak, motosikletin bir hobi aracı olma özelliği dışında ulaşım ve ticari amaçlar için de kullanılmasını sağlayacak yönetmelik ya da kanunlar çıkarmalı. Bunun için Ulaştırma Bakanlığı bu yazıyı okumalı. Çünkü bilhassa büyük kentlerde artan trafik kaosu ancak ulaşımda motosiklet kullanılması ile azaltılabilir. Bunun için de köprü-otoyol geçişlerinin daha ucuz, hatta ücretsiz olması bile iyi bir teşvik olacaktır. Bunlara ek olarak aşağıda sıralayacağımız avantajlar ise cabası...
* Motosikletlerin az yakıt tüketimi, Türkiye'ye ithal edilen yakıta olumlu etkide bulunacaktır.
* Dünyadaki gelişen motosiklet turizmi ülkemizde de gelişecek ve ciddi turizm gelir kalemi oluşacaktır.
* Düşük ilk yatırım maliyeti ve düşük yakıt harcaması özellikle ticari kullanımda, küçük ölçekli firmalara büyük faydalar sağlayacaktır.
* Özellikle büyük şehirlerde park yeri sorunu motosiklet kullanımının artmasıyla birlikte azalacaktır.
* Yine büyük şehirlerde motosiklet kullanımı trafikte büyük zaman kazanımları yaratacaktır.
* Yeni regülasyonların da (emisyon) devreye girmesiyle, çevre kirliliği minimum seviyede olacaktır.
* Yolların yetersiz olduğu yerlerde ulaşım kolaylığı sağlayacaktır.
* Motosikletlerin hafif olması nedeniyle yollar sıklıkla bozulmayacak ve bakım onarım giderlerinde azalma olacaktır.
* Dar gelirli vatandaş özellikle 125 cc altı motosiklet / mopedlerle toplu ulaşımdan bile daha ekonomik bir ulaşım aracına sahip olabilecektir. Aslında bu hafta size geçtiğimiz hafta ziyaret ettiğim Köln Intermot 2007 Motosiklet fuarını yazacaktım. Fuarda öne çıkanlar, yeniler ve göze batanlar.... Önümüzdeki hafta tüm detayları ile fuarı sizlerle paylaşacağım. Haftaya görüşmek üzere kaskınız başınızda, yolunuz da, farınız da açık olsun.
Metin Kalkavan
|
|
|
|
|
|
|
|
|