|
|
Shakespeare Bilginer'den daha cesur!
Hafta sonu Haluk Bilginer'in Zuhal Olcay ile birlikte kurduğu Oyun Atölyesi'nin yeni oyunu 'Atinalı Timon'u izledim. Tiyatro bu oyunu geçen yıl İstanbul Tiyatro Festivali'nde sergilemişti. Bu yıl repertuvarlarına almışlar. Açıkçası hayatımda ilk kez Shakespeare izledim. (Kendimi ileri derecede kültürlü göstermeye çalışamayacağım, neyse o!) Geçmişte, özellikle İngilizce'yi ilk öğrendiğim yıllarda soneleri okuma deneyimim olmuş ancak bu deneyimde yazar tarafından çok fena püskürtülmüştüm. Çevirisi ise bana sıkıcı gelmişti. Yine de hayranı olduğum Haluk Bilginer'den bir 'Atinalı Timon' yorumu izlemek belki "Shakespeare'e 30'undan sonra başlayanlar" için iyi bir adım olabilirdi.
MODERNİZE ETMİŞLER Bilginer ve yönetmen Kemal Aydoğan oyunu bir hayli modernize etmişler. Salona girdiğinizde sahnede çılgın bir 'parti' dekoru sizi karşılıyor. Seyirciler şaşkınlık içinde yerlerine yerleşmeye çalışırken; DJ, ressam ve tahsilatçı rollerini mükemmel yorumlayan Öner Erkan (Arçelik reklamı, 'Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü' filmi, 'İki Aile' dizisi...) bir yandan içkisini yudumlayıp bir yandan da Orhan Gencebay, Dire Straits, İbrahim Tatlıses, Sezen Aksu gibi sanatçılardan oluşan bir set çalıyor. Oyun; seksuyuşturucu ve para üçlüsünün hakim olduğu, yer yer erotizm unsurlarının cesurca katıldığı bir parti ile başlıyor. Orhan Burian'ın 40'lı yıllarda tercüme ettiği 'Atinalı Timon' mükemmel çevirisi ve Atölye ekibinin çeşitli küçük modernizasyon hareketleri ile (Oyuna İbrahim Tatlıses'in şarkılarından, Tevfik Fikret'in dizelerinden eklemeler yapmışlar) keyifle izlenebilir bir gösteriye dönüşmüş. Dekor ise çok sade ve bir o kadar da etkileyici. Oyundan aklımda kalan mükemmel performanslar ise tabii ki Haluk Bilginer (Saygıyla eğiliyorum), Tülay Bursa, Gürkan Uygun (Evet Memati) ve Öner Erkan oldu.
|