|
|
Gençliğin sesi yükseliyor
SABAH'ın hazırladığı 'Gençliğin Sesi' adlı dev araştırma, 15-22 yaş arasındaki gençlerin cinsellikten siyasete kadar pek çok konudaki tutumlarını ortaya koyuyor.
Türkiye nüfusunun yüzde 52'si, 25 yaş ve altından oluşuyor. Bu gençlik grubu, yeniliğe karşı da en hızlı tepkiyi veren kesim olarak biliniyor. Türkiye'de bu genç nüfusun çoğunluğuyla orantılı olarak, son yıllarda oldukça hızlı bir değişim yaşanıyor. Bu değişimi tüketimden değer yargılarına, beklentilerden alışkanlıklara kadar birçok yerde görmek mümkün. SABAH'ın 'Gençliğin Sesi' adlı dev araştırması, gençlerdeki değişimi, değerler yargılarını, aile ilişkilerini tüm yönleriyle ortaya çıkarıyor. Araştırma yarından itibaren SABAH gazetesinde başlıyor.
ARAŞTIRMAYA KATILANLAR Araştırma, 15-22 yaş arasında, kent nüfusunu temsil eden 1214'ü kız, 1992'si erkek toplam 3406 gençle gerçekleştirildi. Katılımcılar İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kırklareli, Denizli, Manisa, Adana, Antalya, Kayseri, Konya, Samsun, Trabzon, Erzurum, Malatya, Diyarbakır ve Gaziantep olmak üzere toplam 17 ilden seçildi. Araştırmaya katılanların yüzde 50.5'ini kız, yüzde 49.5'ini erkekler oluşturuyor. Katılımcıların yüzde 32.7'si 15-17, yüzde 39.9'u 18-20, yüzde 27.4'ü ise 21-22 yaş grubundaki gençler. Yüzde 22.4'ü öğrenci olmayan ama çalışan, yüzde 23.1'i ise öğrenci olmayan, işsiz gençlerden seçildi. Yüzde 30.4'ü ortaöğretime, yüzde 21.1'i yükseköğretime devam eden öğrenciler. Öğrenci olmayan ve çalışanların oranı ise yüzde 22.4. Yüzde 23.1'i ise çalışmıyor. 15-17 yaş grubundaki gençler, araştırmaya katılanların yüzde 32'sini, 18-20 yaş grubu yüzde 39.9'nu, 21-22 yaş grubu ise yüzde 27.4'ünü oluşturuyor.
YÜZ YÜZE ANKET YAPILDI 'Gençliğin Sesi' araştırması kantitatif araştırma tekniklerinden faydalanılarak gerçekleştirildi. Uygulamada, soru formunun görüşülen kişilerin üzerinde baskı yaratacak bölümleri, deneklerin kendilerinin doldurması yöntemi ile; diğer bölümleri ise eğitimli anketörlerin gerçekleştirdiği 'yüz yüze anket yöntemi' ile yapıldı. Araştırmayı SABAH adına sosyal, siyasi, medya ve tüketici araştırmaları konusunda uzman TNS PİAR gerçekleştirdi. Bunun yanı sıra Davranış Bilimleri Enstitüsü (DBE) Başkanı Psikolog Emre Konuk'un danışmanlığından faydalanıldı.
|