Sınav sorusu
Maça iyi konsantre olan Fenerbahçe, devreyi rakibe tek pozisyon vererek bitirdi. Geçen haftalardan farklı olan özellikleri koşmaları idi. Disiplinli oynadılar, top rakipteyken geriye koştular ve alan kapattılar. Hemen hemen bütün ikinci topları kazanıp, rakibi kendi kalesine doğru ittiler. Ağır zeminin dezavantajını topu koşturarak aşmaya çalıştılar. Ceza alanı çevresindeki kısa ver-kaçlarda başarılıydılar. Çünkü Ankara defansı faul yapmamak üzerine ön yargılıydı. Bunu değerlendirdiler. Alex istekli oynadı. Pas alış verişinde kendini gösterdi ve sorumluluk aldı. İkinci yarıda bu Fenerbahçe takımı gitti, eskisi geri geldi. İki gol, konsantrasyon ve disiplini alıp götürdü. Sahasına kapanmayı bile beceremeyip ikinci bölgede rakibe sürekli alan bıraktı. Ankaraspor'un avantajı kendi sahasında oynaması değil, kulübesinde bir teknik direktörün oturmasıydı. Aykut Kocaman iki ofansif oyuncu ile maça müdahale etti. İki forvetle oynamaya başladı. Devran ve Bilal'i çizgilere çekti ve Fenerbahçe'yi yumuşak karnından vurmayı istedi. 59. dakikada skor 2-2'ydi. Maçı kazanmak zorunda olan teknik direktörün bu dakikada yaratıcı olması, durumu analiz etmesi gerekirdi. Saha ağır olduğundan ve rakip geriye çekileceğinden uzun oynaması muhtemeldi. İki golde de hata yapan Kerim yerine Önder, çarşamba yorgunu Tuncay'ın yerine Tümer ve sonrasında Devid-Semih değişikliklerini yaptı. Kararlar ve değişiklikler doğruydu. Geriye tempo yapmak, rakibi hataya zorlamak kalmıştı. Ancak iki takım da bu dakikalarda ağır çekim gibi oynamaya başladı. Semih'in varlığı etkisini gösterdi ve Ankaraspor sahasında kalmaya başladı. Appiah devreye girdi. Alex çizgiye açıldı. Etkili geliyor ve pozisyon buluyorlardı. Olmadı. Çünkü formsuzlar, hâlâ formsuzlar. Koşmayanlar hâlâ koşmuyor, seyrendenler (!) hâlâ seyrediyordu. Şimdi bugünü gördükleri halde hiçbir tedbir almayan Fenerbahçe yöneticilerine bir sorumuz var; Dünkü maçta devreyi 2-0 önde bitiren Ankaraspor olsaydı, Fenerbahçe skoru 2-2'ye getirebilir miydi? Ya da skor 2-0'da mı kalırdı? Bu zor (!) sınavda kendilerine başarılar diliyorum...
|