|
|
|
Küçükler sedan otoların saltanatını sarstı
Küçük otoların pazar payı, sedanları sollayarak tarihinin en yüksek seviyesi olan yüzde 49'a çıktı. Küçükler arasındaki rekabet de kızıştı.
B segmenti olarak tanımlanan küçük otoların satış rakamları, Türkiye'de en çok ilgi gören C olarak tanımlanan orta sınıf otomobilleri solladı. Bir dönemin vazgeçilmezi olan sedan otoların saltanatı sarsıldı. Orta sınıf otomobillerden pay kapan küçüklerin, toplam satışlar içindeki payı 2000'li yıllardan itibaren yükselerek, yüzde 25'lerden yüzde 49'lara çıktı. B segmenti otomobillerin pazar payı bu yılın ilk 6 ayında tarihinin en yüksek seviyesine çıktı. Yani günümüzde satılan her 100 otodan 49'u küçük oldu. C sınıfında yer alan sedan otoların pazar payı ise bu dönemde yüzde 34 olarak gerçekleşti. Yakıt tasarrufu sağlayan ve yoğun trafikte kullanım kolaylığı sunan küçük otolar, uygun fiyatlarıyla ilgi görüyor. Çalışan kadın sayısının artması, geniş aile yapısının değişmesi de küçük otonun yıldızını parlatıyor..
YOĞUN REKABET B segmentinin hızla büyümesi rekabeti de artırdı. Firmalar, bu segmentte yer alan modellerini ardarda pazara sunuyor. Bunun son örneği ise Opel. GM Türkiye, yeni Corsa'yı satışa sunmaya hazırlanıyor. GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, yıl sonuna kadar 3 bin yeni Corsa satışı hedeflediklerini söyledi. Corsa'nın, Opel'in toplam satışları içindeki payının yüzde 25 olduğunu ifade eden Keklik, hızla büyüyen B segmentinde yeni Corsa ile daha da iddialı olduklarını kaydetti. Keklik, "Yoğun rekabetin yaşandığı küçük oto segmentine en son giren Corsa, hem tasarım hem de teknolojik yenilikleriyle rekabette bir adım öne geçti" dedi.
|