|
|
|
Paris Otomobil Fuarı medyaya kapılarını açtı
Paris 2006 Otomobil Fuarına 26 ülkeden 376 marka 60 yeni ürünle katılıyor. İlk 2 gün 11 bin gazetecinin ziyaret edeceği fuara, Çin markaları ilk defa katılıyor.
Paris'te bugün başlayan Paris 2006 Otomobil Fuarının ilk gününde fuara yoğun ilgi gösteren basın mensupları akredite işlemlerinin yapıldığı standların önünde yoğunluğa neden oldular.
Fuara aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 26 ülkeden 376 marka 60 yeni araçla katılıyor. Basın mensuplarına verilen bilgi notlarına göre fuarı 2 günde 11 bin gazeteci ziyaret edecek. 15 Ekim'de kapanacak olan fuarı, 1,5 milyon kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.
ÇİN MARKALARI İLK DEFA KATILIYOR
Paris 2006 Otomobil Fuarına Çin'in Landwind ve Great Wall adlı markaları ilk defa katılıyor. 30 Eylül'de halk açılışı olacak olan fuara Avrupa'nın ve dünyanın farklı noktalarından çok sayıda gazeteci geldi.
Fuara Türkiye'den katılan FIAT Marka Direktörü Okan Baş ise şunları söyledi:
''Paris otomobil fuarın FIAT'ın yeni yüzünü dünya ile tanıştırdığı bir platform. Bana göre 1 ay sonra İstanbul'da yapılacak olan İstanbul Auto Show FIAT'ın Türkiye'deki yeni atılımlarını Türk tüketicileri ile buluşturacağı çok önemli bir ortam olacak. Bu fuarı heyecanla bekliyoruz. Paris'teki fuarda FIAT'ın Sedici, 2007 model Panda, 2007 Model Croma ve konsept aracı Multipla Multi-Eco otomobilseverlerle buluştu'' dedi.
Baş, geçen Şubat ayında Türkiye'de yollara çıkan Grande Punto'nun 7 ayda 7 bin adet satmasının büyük başarı olduğunu ifade ederek, ''Geçen ay piyasaya çıkan otomatik versiyonu sayesinde bu araca bayanlar da ilgi göstermeye başladı'' dedi.
GM İLK KEZ TÜM MARKALARIYLA KATILIYOR
General Motors (GM), Paris Motor Show'da tüm markaları ile 5.2 Holde ziyaretçilerini bekliyor. Chevrolet WTCC Ultra Concept ve Opel Antara'nın dünya prömiyerleri gerçekleştirirken, Yeni Corsa jenarasyonuna dayalı Opel CorsaVan konsept otomobili ile 150 hp dizel motorlu Chevrolet Epica'da GM'nin, görücüye çıkan araçlar arasında yer alıyor.
Chevrolet Avrupa, heyecan verici WTCC Ultra konsept otomobiliyle, bu yılki Paris Motor Show'un (30 Eylül - 15 Ekim) en çekici yeni otomobillerinden birini sunuyor. Sürüşe hazır bu konsept otomobil tümüyle Chevrolet tasarım dilini yansıtmakla beraber 190 hp gücüne sahip güçli bir dizel motora sahip. Bu konspet model yanı sıra, Chevrolet Epica modelinin'de 150 hp dizel motoru ziyaretçlerin beğenisine sunuluyor.
İlk kez tüm markalarıyla salon 5.2'de yer alan GM, bu yıl lansmanı yapılacak olan yeni Opel Antara modeli ile başka bir dünya prömiyerini daha kutluyor. Opel, aynı zamanda, CorsaVan konsept otomobiliyle, yeni Corsa jenerasyonuna dayanan sportif bir şehir vanı çalışmasının tanıtımını da gerçekleştiriyor. GM bunların yanı sıra Saab, BioPower Hybrid konseptiyle, gelişmiş iki-modlu sistem özelliğine sahip biyo-etanol ve hibrid teknolojisinin yenilikçi kombinasyonundaki en son gelişmeleri de sergiliyor. Buna ek olarak Saab, çarpıcı tasarım çalışması Aero X ve yeni 210 hp gücündeki 9-5 2.3t BioPower modelini de sergiliyor.
HYUNDAI 3 YENİ MODELİYLE DİKKAT ÇEKİYOR
Hyundai Motor Company, Paris Otomobil Fuarı'nda sergilediği 3 yeni model ile yine en dikkat çeken firmalardan biri oldu.
Hyundai, 30 Eylül-15 Ekim tarihleri arasında kapılarını tüm ziyaretçilere açacak olan Paris Otomobil Fuarı'nda, Arnejs isimli C-segmenti konseptini, makyajlanan başarılı spor otomobili Coupe'yi ve dizel motor seçeneğine kavuşan Grandeur modellerini sergiledi. Hyundai standının en çok dikkat çeken modeli, 2007 yılı yaz aylarında satışa sunulması planlanan C-segmenti hatchback aracı hakkında ilk ipuçlarını veren Arnejs (Ar-nez olarak okunuyor) isimli konsept oldu. Hyundai'nin üstün teknolojisine sahip olan ve oldukça ilgi çekici bir tasarımı bulunan Arnejs, Avrupa'da en çok satışın gerçekleştiği C-segmentinde Hyundai'nin pazar payını artıracak yeni model için önemli bir altyapı olma özelliğini taşıyor. Yeni aracın kod isminin ise FD olacağı belirtiliyor.
Hyundai standının bir diğer önemli yeniliği ise Coupe modelinin makyajlanmış versiyonu oldu. İlk kez tanıtıldığı 1995 yılından bu yana tüm dünyada 221 bin 708 adet satılan Coupe, bu rakamın üçte birlik bölümü olan 73 bin 670 adetlik satışı Avrupa'da elde etti. Hyundai Coupe, Türkiye'de de 2006'nın ilk altı ayında en çok satılan spor otomobil oldu. Çekici, modern ve agresif tasarımıyla dünya çapında beğeni toplayan Coupe, yenilenen görünümüyle hayran kitlesini artırmayı hedefliyor.
Hyundai'nin Paris Otomobil Fuarı'ndaki son yeniliği ise, E-segmentinde yer alan Grandeur modelinde sunulan dizel motor seçeneği oldu. İlk kez 2005 yılı Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtımı yapılan ve Türkiye'ye de istek üzerine ithal edilen Grandeur modeli, gelişmiş teknolojisi, üstün kalitesi ve şık tasarımıyla, Hyundai'nin Avrupa'daki gücünü artıran araçlardan biri oldu. Hyundai'nin resmi sponsor olduğu FIFA 2006 Almanya Dünya Kupası'nda kullanılan tüm Hyundai modelleri arasında liderliği üstlenen Grandeur, kupa süresince en çok ilgi duyulan ve dikkat edilen model oldu.
(AJANSLAR)
|