|
|
|
|
|
Diyarbakır'dan kralların mağazasına
|
|
Soyluların alışveriş mekânı olarak bilinen Harvey Nichols bu cuma İstanbul Kanyon'da açılıyor. Mağazayı Türkiye'ye Diyarbakırlı tekstilci Burç Cemiloğlu getirdi. Mağazada çantalar 4 bin Euro'dan başlıyor. 10 bin dolara takım var.
Diyarbakır'dan kralların mağazasına
Diyarbakır'da başladığı iş hayatına Londra-İstanbul hattında devam eden Burç Cemiloğlu soyluların ve zenginlerin mağazası Harvey Nichols'u cuma günü Türkiye'de açıyor. Hedefi 40 milyon dolar ciro.
Onun öyküsü Diyarbakır'dan Londra'ya uzanıyor. Kalabalık bir ailenin üç erkek çocuğundan bir tanesi. Baba siyasete meraklı, 12 yıl belediye başkanlığı yapmış. Burç Cemiloğlu ise Maarif Koleji'nde okumuş. Dönemin siyasi olayları gereği, baba oğlunu biraz Diyarbakır'dan uzaklaşsın diye Londra'ya göndermiş. Gidiş o gidiş. Gerçek bir Asmalı Konak hikayesi yani. Burç Cemiloğlu bugün 50 yaşında başarılı bir işadamı. Ailesi varlıklı ama "Biz hep kendi ayaklarımızın üstünde durmayı hedefledik"diyor. Yapmış da aslında. O Türkiye'ye yabancı markaların gelmesin sağlayan, hep "İlk"leri getiren bir girişimci. Tommy Hilfiger, Gas, Accesorize, Camper aklıma ilk gelenler. Bugün ise dünyaca ünlü alışveriş merkezi Harvey Nichols'ı İstanbul'a açmaya hazırlanan kişi olarak Pazartesi Sohbeti konuğu. Söyleşide heyecanlıydı. Meğer hayatındaki ilk röportajıymış. Markaları diğer bütün rakiplerin arasından nasıl kaptığını anlatırken utangaçtı. Sohbet biraz ilerleyince açıldı, "Babamdan mütevazı olmayı öğrendik biz" dedi. "Kusura bakmayın, kendimi anlatmakta zorlanıyorum." Burç Cemiloğlu 1956 yılında Diyarbakır'da doğmuş. 1981 yılında İngiltere'de The Victoria University of Manchester'da tekstil teknolojisi okumuş. Türkiye'ye döndükten sonra tekstil üretimi ve perakende alanında kendi işini kurmuş. "Herkes
yurtdışından kesin dönüş yaparken araba. Beyaz eşya falan getirir ya, ben tuttum dikiş makinesi getirdim. Hiç unutmam 10 dikiş makinesiyle Bayrampaşa'da 200 metrekarelik bir yerde ticari hayatıma başladım. Sekiz ay fason çalıştık. Sonra hayatımızdaki en büyük işimizi Rusya'dan aldık. Sonra zaten çorap söküğü gibi geldi. Avrupa'ya da ihracat yapmaya başladık." Rusya'dan gelen bir milyon adet iç çamaşırı siparişiyle birlikte, Burç Cemiloğlu Avrupa piyasasında da yavaş yavaş yer edinmeye başlamış.1985 yılında İmteks ve Entari isimli iki şirket kurmuş. Halen bu iki şirket İstanbul ve Düzce'deki 20 bin metrekarelik üretim alanı ve yaklaşık 1200 çalışanıyla Adidas, Nike, Puma, Mark& Spencer ve Tommy Hillfiger markaları için üretim yapıyor. DOĞRU ZAMANDA BAŞVURDUK 1998 yılında ise, fason üretimden elde edilen iyi iş bağlantıları sonucu perakende işine el atmaya karar vermiş ve Unitim isimli şirketi kurmuş. Sonrasında Tommy Hilfiger, Gas, Camper, Accessorize, G-Star, Bally, Thomas Pink markalarını bir bir Türkiye'ye getirmiş. Burç Cemiloğlu, "Önümde iki yol vardı" diyor. "Ya kendi markamı yaratacaktım ya da yabancı markaları Türkiye'ye getirip perakendecilik işine el atacaktım. Ben ikinciyi seçtim." Dayanamayıp, "İyi ama" diyorum. "Her şey iyi hoş da. Sizin nasıl farklı bir özelliğiniz var ki dünyaca ünlü bu kadar markayı siz kapabiliyorsunuz? Örneğin Accessorize'ı almayı nasıl başardınız? Bütün herkes o markanın peşindeydi.Gerçekten de Türkiye'deki önemli isimlerin peşinde olduğu Accessorize'ı kapma başarısı hiç de kolay gerçekleşmemiş. Burç Cemiloğlu "Biraz şans, biraz doğru zamanı yakalamak, dersini iyi çalışmak" diyor. "Accessorize'ı Türkiye'de birilerine vermek için sahipleri İstanbul'a geldiklerinde ihaleye girenler arasında biz yoktuk bile. O sırada talihsiz bir şey yaşandı ve İngiliz Konsolosluğu ve HSBC binası bombalandı. Adamların moralleri bozulmuş, apar topar dönmüşler. Ben o dönemde işin peşini bırakmadım ve yazışmalara başladım. Diğer Türk firmaları 'Nasılsa bunlar bu dönem Türkiye'ye gelmezler" dediler herhalde. Sonra bize randevu verdiler. Gittik prezantasyon yaptık ve işi aldık. Rakiplerimiz inanılmaz şaşırdı."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|