Beko'yu bünyesine katan Arçelik'in Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir Beko markalı ürünlerin dünya çapında 250 milyon tüketiciye ulaştığını söyledi.
BEKO'yu bünyesine alan Arçelik'in Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, yurtdışında büyüme stratejileri doğrultusunda, eski Yugoslavya'nın Sırbistan ve Bosna'dan sonraki en son halkası olan Hırvatistan pazarındakiyapılanmalarını tamamladıklarını ve buradaki pazar paylarını 3 yıl içinde yüzde 25 seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Özdemir ve şirketinüst düzey bazı yöneticileri, satış ve pazarlama faaliyetine bu yılbaşladıkları Hırvatistan'ın başkenti Zagreb'de, ülkedeki Beko distribütörüolan E-Plus yetkilileri ve bayileriyle bir araya geldi. Bayilerle düzenlenen toplantıda konuşan Özdemir, Koç Topluluğu ve Arçelik hakkında bilgi verirken, zorlu rekabet koşullarına rağmen, Arçelik'in pazarda yüzde 50'den fazla pay ile lider konumda olduğunu vurguladı. Şirketin 2005'te konsolide cirosunu, bir önceki yıla göre Euro bazında yüzde14 artırarak 3.1 milyar Euro'ya çıkardığına ve cirosunun yaklaşık yüzde 40'ını yurtdışı satışlardan elde ettiğine değinen Özdemir, bu oranı önümüzdeki beş yıl içinde yüzde 50'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Dünya genelinde her iki saniyede bir Beko markalı ürün satıldığına işaret eden Özdemir, bu ürünlerin şu ana kadar 250 milyon tüketiciye ulaştığını ifade etti.
HEDEF
10 MİLYON EURO Beko markasıyla Hırvatistan'da 2007'de yüzde 10 pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini kaydeden Özdemir, gelecek yıl Sırbistan, Slovenya, Bosna, Makedonya ve Hırvatistan'ı içeren bölge için belirledikleri ciro hedefinin 80 milyon Euro olduğunu bildirdi. Özdemir, ARGE'ye yapılan yatırımlar sayesinde şirketin 300'den fazla patent sahibi olduğunu vurguladı.