kapat
   
08 Ekim 2006 Pazar
 
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Nuran Yildiz @ SABAH
 
Yapı Kredi'den "kaybolmayan logo" istiyoruz!*
"Modüler insan" iş dünyasında
Yaşasın sonuncuyuz!
Halkla ilişkilerin sefaleti-1
Aklımda kalan

Yapı Kredi'den "kaybolmayan logo" istiyoruz!*

Yapı Kredi'den leylek uçtu. Koç geldi. Bu süreç pek kolay olmadı. Çünkü bu tür büyük birleşmeler 2+2=4 sonucuna ulaşmayabilirdi. Birleşmelerin en sancılı boyutu, iki farklı yapının, kültürün ve deneyimin birbirinin içine geçmesini, bütünleşmesini başarmaktır. Birleşme anlıktır, bütünleşme ise süreç gerektirir.
Yapı Kredi marka değeriyle ve kendini Çukurova'dan ayrı konumlamasıyla krizden az zararla çıkmayı başarmıştı. Bu örnek, holdinglerle bankaların ayrı algı konumlaması yapmaları gereğini ortaya koymuştu. Ama Koç öyle yapmadı. İsim tercihinde hedef kitlenin tercihleri dikkate alındı. Logo değişiminde ise egolar devreye girdi sanki.
Açıkçası, Yapı Kredi logosunun değişimi, iki dev logonun savaşı, savaş meydanı da insanların zihinleriydi. Sonuç:
1. Eski Yapı Kredi logosuna sempati gösterisi. Bankayla ilgili, ilgisiz herkes sahiplendi. Internet'te tepkiler ortaya kondu. Müşterinin "40 yıllık bankama gittiğimde yerini bulamadım, binaya değil, üzerindeki renklere gidiyordum" düşüncesi önemli.
2. Yeni logoyu benimsemenin zorluğu. Koç logosunu Yapı Kredi'nin yanına konması durumun bütünleşme değil birleşme olduğunun altını çiziyor. Değişimin dirençle karşılaşması doğal. Ancak güçlü bir logonun karşısına güçlü potansiyeli olan logo koymak gerekir. Binaya değil, renklere giden müşteri için, gri metal koçla ve daha sönük bir mavilaci arası renkle banka kayboldu. Logonun gri metali, şube ve atm'leri silikleştirdi, basılı malzemede ise kayboldu. Dahası kullanılan gri metalin çevrenin renklerini yansıtması, bankanın bulunduğu yerde kaybolmasına yol açıyor.
3. Koç'a düştü. Yeni logoya itiraz edenlerin çoğu Koç logosuna itiraz ediyor. Koç'un logosuna yüklediği değerlerin aktarılması sürecini yeniden gözden geçirmesine ihtiyaç var. Koç yeni bir konumlamaya ya da en azından yöntemleri yenilemeye gereksinim duyuyor.
Yapı Kredi örneği bir kez daha gösterdi ki, logolar şirketlere ait olduğu kadar hatta daha da fazla müşterilere ait.
* Başlıkta Chewydent sakızın "kaybolmayan sakız" benzetmesinden esinlenilmiştir.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Askerin dilini çözmek   / 01-10-2006
 Gerçek her 'Sabah' senin   / 24-09-2006
 Baykal'ın iletişim çıkmazı   / 17-09-2006
 Yılmaz-Mumcu ve kötü bir senaryo   / 10-09-2006
 Çalkala Türkiye çalkala!   / 03-09-2006
 Formula 1'de kriz biter mi?   / 27-08-2006
 Birleşmiş Milletler'e imaj yardımı   / 20-08-2006
 Moda Vakko'ydu Hakko değil   / 13-08-2006
 Ülker'li Turkcell süper lig   / 06-08-2006
 Başbakan'ın 'beyninin yarısı'   / 30-07-2006
ŞÜKRÜ BİNAY
Somali heyetinin düşündürdükleri
Somali, Doğu...
NURAN YILDIZ
Yapı Kredi'den "kaybolmayan logo" istiyoruz!*
Yapı...
'Kocamın sevgilisi oğlumu taciz etti'
Filiz E. 6 yaşındaki oğlunu, kocasının Ukraynalı sevgilisinin taciz...
Çocukları yarı çıplak çekmiş
Çocuk pornosu suçuyla tutuklanan Kanadalı öğretmenin, küçük bir erkek...
Arnavutluk'a ihmal eleştirisi
Arnavutluk'a ihmal eleştirisi
Bakan Yıldırım, THY uçağının kaçırılmasında Arnavutluk'un ihmali...
İstanbul'da bir polisli çete daha
İstanbul'da bir polisli çete daha
İstanbul'da aralarında üç polisin de bulunduğu altı kişilik bir...
IMKB
E: 36.738 D:% -0,49
DOLAR
S: 1,495 D:% -0,632
EURO
S: 1,886 D:% -1,102
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu