Kör futbol!
Eğer gerçek bir takım olduysanız, "Kör futbol" oynarsınız. O zaman 1 numaralı kural şudur: "Sadece koş! Nasıl olsa top senin gittiğin yere gelecektir!" Beşiktaş takım olamadığı için, "Kör futbol" oynayamıyor. Top ne zaman, kimden nereye gideceğini bilmediği için bir koşturmaca var. Eh; o zaman futbolda kalite yok, tempo yok. Peki, Beşiktaş'ın bu "Kör futbolunun" gören gözü kim olacak derseniz, elbette Rico Paşa derim. Ama o tek başına 10 kör futbolcunun ışığı olacak mı? (Olamazsa o zaman futbolun adı; kör döğüşü olur!) Maçın iki takım için de iki kritik noktası vardı: 1-Önce Beşiktaş. CSKA'dan yorgun ama yüksek moralli döndü. Libero Koray Avcı ve ön libero Kleberson'un yokluğu büyük sorun olacak mıydı? Gördük ki, Avcı'nın görevini yapan Gökhan Zan hem iyi savunma yaptı, hem de hücuma çıktı. (Nobre'nin golündeki ara pası harikaydı!) Fahri Tatan ise Kleberson'un yapmadığını yaptı: Az pas hatası ile oynadı. Bu orta üçlüden sağ ayaklı Serdar Kurtuluş'un solda oynaması yanlış yorumdu. 2-Erciyes moral olarak standartların altında. Golcüsü Cenk İşler yok. Diğer forveti Lazarov ise yedek. İlk 45 dakikanın sorusu şuydu: Beşiktaş çift santrafor (Bobo-Nobre) oynuyor. Üstelik bu golcülere istedikleri gibi toplar atıldı. Yani yan ve yüksek ortalar hep penaltı noktası üzerine yapıldı. Nobre'nin golünün organizeli bir atak sonucu gelmesinin cevabı şu: Sistem yanlış!
TOTH ATILMALIYDI İkinci 45 dakikanın yorumu Tigana'nın saçmalıkları ile doluydu; 1-Nobre / Gökhan Güleç değişikliği mecburiyetten oldu. Ama neden tek santrafora dönülüp savunma takviye edilmedi? 2-Mehmet Sedef ve İbrahim Akın'ın oyuna alınması mantıklı. Ama çıkan oyuncular Ricardinho ve Burak Yılmaz mı olmalıydı? Bu affedilmez yanlış! Sonuç: Lazarov'un şutunu yiyen defansta Gökhan Zan hariç herkes suçlu. Kaleci Runje galiba sabotajcı! MESAJ: İsmet Arzuman ve yardımcıları faul yorumlarında büyük hata yaptılar. Toth'un Tatan'a yaptığı hareket kırmızı kartlık. Dahası; Toth'un Burak Yılmaz'ı havada arkadan iterek düşürmesi penaltı. Yılmaz maç boyunca dayak yedi. Hayret!
|