|
|
Biletler ucuzlarken markalar ucuzlamasın
Önce Pegasus 25 milyona uçurduklarını söyledi. Sonra, Onur Air'den 1 YTL'lik bilet geldi. Rekabet kaliteyi artıran, fiyatı düşüren yeni yol ve yöntemlere (inovasyon) gerek duyurabilir. Bu noktada firmaların dikkat etmesi gereken, müşterinin firmayla ilgili algısının, firma ve hizmetin imajının zarar görmemesi. Havacılık firmaları bu indirimlerle pazar paylarını artırdıklarını iddia etseler de ciddi prestij ve inandırıcılık kaybına da uğruyorlar. Sanki bütün uçuşlarda, bütün koltuklar için uygulanan bir indirim izlenimi yaratıyorlar. Yolcular indirimin koltukların yaklaşık yüzde 5'i için olduğunu öğrenince hayal kırıklığına uğruyor. Bilet kalmadığını öğrenince de ikinci bir aldatılmışlık duygusu yaşıyorlar. Aldatılmışlık duygusu ise o uçuşla sınırlı kalmayıp markaya yansıyor. Ya eski ulaşım alışkanlıklarına geri dönüyorlar ya da pahalı da olsa geri çevrilmeyeceklerinden emin oldukları şirketlere daha güçlü bir bağla dönüyorlar. Şirketler pazar paylarını artırmak için potansiyel müşteride hayal kırıklığı yaratıyorlar. Astarı yüzünden pahalı derler ya, öyle.
|