| |
|
|
En pahalı kötü reklam
Reklam kampanyaları ciddi işlerdir. Kurumun toplam imajını etkileyeceği bilinir. Bir yandan imaj güçlendirilecek, bir yandan negatif algılamalar oluşmaması sağlanacaktır. Bunun için reklam ajansları, danışmanlar ve şirketlerin patron ve yöneticileri bir araya gelir. Önce reklamla ne elde edilmesi gerektiği konuşulur, sonra buna uygun bir strateji geliştirilir ve en sonunda reklam fikri ortaya çıkar. Sonra da bu fikir reklam metni, filmi, görseli olur. Büyük, ciddi şirketler bunu böyle yapar. Şirketler söz konusu olduğunda gösterilen özen, ne yazık ki, Türkiye söz konusu olduğunda gösterilmedi. KKTC'nin "sözde" reklamı yapalacak diye, üç beş kişi tarafından alelacele alınmış bir kararla KKTC Başbakanı Talat kürsüye çıkarıldı. Yaklaşık 10 saniyelik bir reklam filmi hiçbir stratejik planlama yapılmadan gösterime sokuldu. Sonuçta tek gösterimlik bu film Türkiye'ye 5 milyon dolara patladı. Bu para size az gelebilir ama Türkiye'nin dış tanıtımı için bir yıl boyunca yabancı gazete, dergi ve televizyonlarda yayınlanan reklamlara ödenen para 50 milyon dolar. Türkiye'nin anlı şanlı markalarının bir yıllık toplam reklam bütçeleri de aşağı yukarı bu kadar. Sizce değdi mi!
|