MAN'ın Scania'ya yaptığı 9.6 milyar Euro'luk teklife bu şirketin büyük hissedarı olan VW'den ret geldi.
Alman ağır vasıta üreticisi MAN'ın, İsveçli rakibi Scania için yaptığı 9.6 milyar Euro'luk teklifine hem Scania yönetiminden hem de Scania'nın en büyük hissedarlarından olan Volkswagen'den (VW) büyük tepki geldi. Gelen haberlere göre Scania'nın yüzde 34'ünü elinde bulunduran VW, MAN'ın fiyat artırması durumunda bile satın almayı engellemeyi planlıyor. Şirketin en büyük ikinci hissedarı durumunda bulunan AB yatırım şirketi de MAN'ın önerdiği miktarın Scania'nın asıl değerini yansıtmadığına işaret ederek teklifin kabul edilmemesi gerektiğini ileri sürdü.
"HERKES
KAZANACAK" Uzmanlar iki şirketin birleşmesi halinde yıllık ciro 18.5 milyar Euro'ya, kar oranı ise 1.4 milyar dolara yükselecek. 80 bin kişinin çalışacağı yeni şirkette toplam kamyon üretim adedinin yıllık 80 bin adete çıkacağı hesaplanıyor. Böylece yeni şirket Avrupa'da kamyon alanında Volvo ve DaimlerChrysler'in önünde ilk sıraya oturacak. Otobüs alanında ise DaimlerChrysler'in ardından Avrupa'da ikinci sıraya yerleşecek. MAN'ın İsveçli patronu Hakan Samuelson, Scania yönetiminden gelen ret kararına karşın birleşmenin gerçekleşmesinden ümitli olduğunu açıkladı. Aynı zamanda Scania'nın eski başkanı olan Samuelson, "Hissedarlara altı hafta içerisinde birleşmeyle ilgili ayrıntılı bilgi içeren dosyalar göndereceğiz. Bu birleşmenin her iki taraf için de kazanç sağlayacağı anlaşılacak. Zira zor dönemleri rahat atlatmak için iyi dönemlerde önlem almak gerekir" dedi.
FABRİKA KAPAMA YOK Uzmanlar hissedarların birleşmeyi onaylaması halinde Avrupa Komisyonu'nun da ortaklığı onaylamasına kesin gözüyle bakılıyor. Böylece yeni şirket 2007 başı itibariyle hayata geçebilecek. Yapılan hesaplamalara göre birleşme üçüncü yılın ardından 500 milyon Euro kar getirecek. İki şirketin entegrasyonu için ise toplam 150 milyon dolar harcanacak. MAN yetkilileri birleşme sonrası herhangi bir fabrikanın kapatılmasının söz konusu olmayacağını belirtti.