Büyük mağazalarda müşteri sadakati çok önemli. Bunun farkında olan şirketler de müşteriyi yakın takibe almış durumda. İşte Karadeniz'den ilginç saptamalar:
* Ramazan'ın yılın hangi ayına geldiği çok önemli. İftar 16.00 civarındaysa iftardan sonra çok ciddi alışveriş oluyor. Eğer 19.00- 20.00'ye geliyorsa iftardan sonra alışveriş olmuyor.
* CRM altyapımız müşterimizin ne aldığını bilerek onun haritasını çıkarmamıza izin veriyor. Sürekli mağazamızdan 0-6 aylık çocuk ürünleri, kendiniz için de belli bir bedenin üzerinde giysi alıyorsanız sizin hiçbir şey doldurmanıza gerek yok. Belli ki yakın zamanda doğum yapmış ve şu anda 6 aya yakın, ilerde 1, 2, 5 yaşa çıkacak çocuklu bir müşterisiniz.