Boyner Mağazacılık'ın Genel Müdürü Karadeniz, "Sektörde yabancılar, dolayısıyla rekabet artıyor. Artık büyümenin yolu mağazaları küçültüp her yerde var olmaktan geçiyor" diyor.
Türkiye'nin en büyük perakende şirketi Boyner Mağazacılık, sektörde her gün sayıları artan yabancılara karşı 'küçük güzeldir' mantığı ile yeni bir strateji geliştirdi. Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, artık büyümenin yolunun mağazaları küçültüp her yerde var olmaktan geçtiğine işaret ederek, bundan sonra Boyner'in küçük mağazalarla da sektörde var olacağını açıkladı. Bu sırada Boyner mağazalarının konseptlerini de sınırlayacak. Bunlardan ilki kozmetik mağazası olarak Boyner Boute ile tüketicilerin karşısına çıkacak. Fransızca 'güzellik' anlamına gelen Boyner Boute Nispetiye Caddesi'nde önümüzdeki günlerde hizmete girmiş olacak. Oluşan yeni şartlara kendini uyarlayan Boyner Mağazacılık'ın Genel Müdürü Karadeniz ile müşteri takibinden, yeni kurdukları sisteme kadar birçok konuyu konuştuk:
*
Boyner küçük mağazalar ile karşımıza çıkıyor. Debenhams geldi diye mi bu süreç başladı? Şimdi o kadar çok yeni alışveriş merkezi gelişimi var ki. Mevcut pozisyonumuza bakarsak bütün can alıcı merkezlerde ana mağaza konumundayız ve bunu korumak istiyoruz. Fakat alışveriş merkezleri çok yan yana olunca büyük mağazalarla bunlarda yer almak her zaman anlamlı ve fizibl olmuyor. Onun için şimdi küçük formatlı ve tek kategorili mağazalara giriyoruz. Selektif kozmetikte yüzde 35 pazar payı ile pazar lideriyiz, kozmetik mağazaları ile bu pozisyonumuzu daha da güçlendireceğiz. Spor mağazacılığına ise pazarda boşluk olduğunu düşündüğümüz için giriyoruz. Türkiye'de çok markalı spor mağazacılığı yaygın değil. Halbuki bugün herkes 'spor yapmasa' da 'spor giyiyor' artık. Ev mağazacılığı ise konut inşaatı sektöründeki hızlı gelişime paralel olarak geliştirdiğimiz bir strateji.
* Bu yeni dönemde mağazaların yapılanması nasıl olacak? Şu andaki mağazalarda 7 kategori var. Kadın, erkek, çocuk, genç-aktif spor, ayakkabı, çanta, kozmetik ve ev. Bunların içinden kozmetik ve aktif spor, en iyi performansı gösteren kategoriler. Biz de bunları tek kategori mağazalara taşıma kararı aldık.
* YKM de aynı yolda gidiyor.. Belki de aklın yolu bir. Her yerde müşterinin karşısına çıkmak çok önemli. Biz gıda dışındaki en büyük perakendeciyiz. Bu sırada Teknosa'yı saymıyorum ama. Satışlarımızın yüzde 85'ini de kredi kartlarıyla gerçekleştiriyor ve çok ciddi taksit programları uyguluyoruz. En büyük olduğumuz için bankalardan en iyi teklifleri alabilen grup da biziz. Bunu küçük mağazacılığa da taşıyabiliriz. Herhangi birisi gidip küçük mağaza açsa bu imkanı bulamaz. Sonuçta bütünün gücünden yararlanarak onu da müşteriye taşımayı düşünüyoruz.
* Bu yeni yapılanma Anadolu'yu kapsayacak mı? Anadolu daha da heyecan veriyor. Çünkü bu kategorilerde Anadolu'da rakip yok. Bizim bir avantajımız da şu, biz tek markalı bir mağaza olmadığımız için ürün ve çeşit satma konusunda çok elastikiz.