Türkiye Almanya'da Çin'in ucuz fiyat politikasına karşı kaliteli ürünlerle pazar payını yükseltti.
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, hazır giyim ve konfeksiyonda Çin'in fiyatlarını yarı yarıya düşürerek girdiği Almanya'da, Türkiye'nin kaliteli ürünle pazar payını koruduğunu bildirdi. Orakçıoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, İTKİB AR-GE şubesinin Eurostat verilerine dayanarak hazırladığı, 1999-2005 dönemini inceleyen "Almanya'nın Hazır Giyim ve Konfeksiyon İthalatının Analizi'' raporunu değerlendirdi. Süleyman Orakçıoğlu, Almanya'nın 2005 yılı itibariyle 21.3 milyar Euro'luk ithalatla hazır giyim ve konfeksiyonda dünyanın en önemli ülkelerinin başında geldiğini belirtti. Türkiye'nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 27'sini yaptığı Almanya'nın Türkiye'nin en büyük pazarı olduğunu ifade
eden Orakçıoğlu, Türkiye'nin kaliteye, tasarıma, yaratıcılığa, markalaşmaya önem vererek Almanya pazarında payını koruduğunu vurguladı. Orakçıoğlu, şunları kaydetti: "1999 yılıyla 2005 arasında Almanya'nın toplam ithalatı yüzde 3.93 artarak 21.3 milyar Euro'ya çıktı. Bu dönemde dünyanın moda devi İtalya en büyük darbeyi gördü ve ihracatı değer olarak yüzde 36.3 azaldı. Aynı dönemde, fiyatlarını neredeyse yarıya yarıya düşürerek Almanya pazarında büyüyen Çin'in bu agresif politikasına karşılık Türkiye ihracatını 2 milyar 698 milyon Euro'dan 2 milyar 964 milyon Euro'ya çıkararak yüzde 9.85 artırdı ve pazar payını yüzde 13.2'den yüzde 13.9'a yükseltti.''