kapat
   
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
'Yolcu çok, uçak az'
'Yolcu çok, uçak az'
'Kâr 200 milyon YTL olur'

'Yolcu çok, uçak az'


Üç yılda THY'nin üzerine bir THY daha koyduklarını söyleyen Karlıtekin; "2003'ten bu yana yüzde 57 oranında büyüdük. 94 uçak ve 16 bin 458 koltukluk kapasiteyle, 200 milyon YTL kar bekliyoruz" dedi..

Son günlerde daha çok eleştiri haberleriyle gündeme gelen milli havayolu için her cenahtan ayrı bir yorum yapılmaya başlandı. Diğer taraftan milli havayolu ise son sürat büyümeye devam ediyor. Son üç yıldaki büyüme yolcu sayısı, koltuk kapasitesi ve uçak sayısına bakıldığında yüzde 50'nin üzerinde gerçekleşmiş. Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin, gündemdeki konular ve milli havayolunun geleceğine dair sorularımızı cevaplandırdı.

- Yeni açılan hatlar için THY nasıl bir stratejiyle hareket etti? Bu hatların durumu nedir?
- Uçuş ağımızın sinerjisini oluşturmak istiyoruz. Türkiye'nin menfaatleri açısından bu pazarlara gidilmesi gerekiyordu. Biz de bu hatları açtık. 24 yeni hattın büyük çoğunluğundan memnunuz. Buradaki stratejimiz 'Tezgâhı açacaksın ve duruma bakacaksın' şeklinde. THY'nin bu gücüde var. Yeni hatlardan Helsinki, Duşanbe, Osaka, Dublin, Petersburg, Abu Dabi, Doha, Muskat, Lübyana, Hartum ve Adisababa gibi uçuş noktalarından memnunuz. Ama uçmamız istenen Kanada gibi noktalar ise kârlı değil. Bugünkü rekabet ortamında Kanada'ya her gün sefer koymamız halinde yıl bazında 15 milyon dolar zarar ederiz. Uzun hatlarda uçağı doldurmak marifet değil. Çünkü ekonomi sınıfındaki ücretler çok düşük. Mevcut rakamlarla uçağı yüzde 70 doldursanız bile kâr edemiyorsunuz. Aynı durum yoğun rekabetin yaşandığı ABD hatları için de geçerli. Dolayısıyla uzun uçuşlarda pazarın verimli olmasını görmemiz lazım. Ayrıca şirket olarak bu uzun hatlarda en fazla gelir getiren businnes class bölümünü de iyileştirerek rekabete hazır hale gelmemiz gerekiyor. Bu konuda çalışmalarımız devam ediyor. 2007'de THY uzun hatlarda belli bir bussiness class kalitesini yakalamış olacak. Business class için büyük şirketlerle anlaşmalar yaparak uçuşlarımızı daha verimli hale getirmek için çalışıyoruz.

GÜNDE 500 SEFERE ÇIKILDI
- THY'nin uzun uçuşlardaki business class bölümü rakiplerin gerisinde kaldı mı, ne dersiniz?
- 18 tane geniş gövdeli uçağımızdaki koltuklarımızla diğer popüler business classlarla yarışacak durumumuz yok. Ayrıca THY'nin coğrafi lokasyonu ve yolcu tipine bağlı olarak çalışmalarımız var. Kısa uçuşlarda busines classta rakiplerimizle aynı kalite ve seviyedeyiz. Airbus 330'ların business class'larından yolcu memnun. Ama Airbus 340'ların içinin yenilenmesi gerekiyor. Bunun da programını yaptık. Sadece Airbus 310'larla ilgili çalışmamız devam ediyor. Bu uçakları yenileyelim mi, yoksa değiştirelim mi, bunun kararını vereceğiz. Eğer Airbus 310'ları filodan çıkarırsak geçiş döneminde geniş gövdeli Boeing 777 kiralayabiliriz. Fakat 2007 sonunda 12 geniş gövdeli uçağımız uzun hatlarda aynı kalitede business class'a kavuşmuş olacak.

- Küçük gövdeli bölgesel uçak arayışınız söz konusuydu. Kararınız ne oldu?
- İki tane Airbus 319 kiraladık, verim arttı. Şimdi bu uçakların sayısını sekize çıkarmamız yönünde ilgili birimlerimizde talepler var, değerlendiriyoruz. Şu an itibariyle yeni bir uçak tipi artık aramıyoruz.

- THY'deki kamu payının azalmasının sonuçları nelerdir?
- THY'nin çok iyi bir kurumsallığı var. Kamu payının azalmasıyla da gerçek anlamda yönetim rahatlığı elde ettik. Bu şirketin yöneticileri ısrarlı ve sistematik hata yapmadıktan sonra kimse THY'ye zarar veremez. THY'nin yapacağı çok büyük işler var. Şirketi şaha kaldırmak bizim elimizde.

- Son günlerde her tarafta THY hakkında olumsuz haberler var. Şirketin ciddi bir imaj kaybı söz konusu mu?
- 16 Haziran'da yaşanan ekip kaynaklı rötarlar ciddi bir hataydı. Kabin görevlilerini vaktinde eğitip uçuşa verebilirdik. Yapamadık. Bunun dışında bu kadar eleştiriyi gerektirecek bir problem yok. Günde 300 sefer yapan THY şu an günde 500 sefer yapıyor. Münferit nahoş hadiseler olabilir, ancak toplama bakmak gerekir.
DİĞER HOBİ HABERLERİ
 Yeşil sahaların usta jokeyi
 Top Kimde?
 Gökler mini jetlere emanet
 Kısa...kısa...kısa...
 Pasifik'te yelkenliyle seksen gün
 'Tekne güzel, ekip candan, yemekler harikaydı...'
 'easyJet ticaretin önünü açar'
 Kısa...kısa...kısa...kısa...kısa...
 Fotoğrafçılarla atölye çalışmaları
 Zorluk derecesi yüksek maraton
 Farnborough'da yüzler güldü
 Airbus'ın başını yakan adam
 Versace, uçakları da giydiriyor
 Otyam çiftinin resimleri Bodrum'da
 Firmalar bir taşla iki kuş vuruyor
 Bir yelkenli kaç pet şişeden çıkar?
 Micro jete rekor sipariş
 Gökyüzü etkisi yaratılıyor
 Airport'un, sezon finali
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
ÖNCEL ÖZİÇER
Geç gerçekleşen hayalin buruk tadı
Pek romantik bir...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Gökler mini jetlere emanet
Önce 11 Eylül, ardından...
'Benden önce smokin mi giyiyordu?'
Mazhar Alanson'un eşi olmak Biricik Suden'e pahalıya mal olmuş...
'Az çapkın olduğumu söylemeleri iyi bir şey'
Saatler süren uçak yolculuklarının ardından kravatını bir milim...
Hayali kahramanlar itina ile yargılanır
Orhan Pamuk, Hırant Dink, Perihan Mağden, derken Elif Şafak... Eli kalem tutup...
Demirbank yeniden 'iyi günler' dileyebilir
TMSF'nin altı yıl önce el koyduğu Demirbank'ın sahibi Nuri...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.