|
|
Yedi yıldır ülkemizde
Ev tekstilinden giyime, kozmetikten aksesuara birçok ürün bulabileceğiniz İngiliz perakende zinciri Marks & Spencer, 120 yıllık bir geçmişe sahip.
Özellikle iç giyimiyle tanınan ünlü İngiliz markası Marks & Spencer, 1999 yılından beri Türkiye'de. Kadın-erkek giyimden ev tekstiline, iç giyim, çocuk giyim, kozmetik ve aksesuarlara kadar geniş bir ürün yelpazesi bulunan marka, Türkiye'deki mağaza sayısını 26'ya çıkardı. Markanın genel müdürü olan Oya Sener, markanın gelişimini anlattı. - Markanın genel müdürlüğüne nasıl getirildiniz, daha önce tekstil sektöründe çalışmış mıydınız? - Ankara Koleji'nden sonra, ODTÜ Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Mezun olduktan hemen sonra 1986 yılında iş hayatına atıldım. 1990'da da Fiba Holding grubuna bağlı Finansbank'ta çalışmaya başladım ve çeşitli kademelerde görev yaptım. 1999'dan beri de Marks & Spencer'da genel müdür olarak görev yapıyorum. - Markanın Türkiye'ye geliş öyküsününden bahseder misiniz? - Marks & Spencer 120 yıllık bir marka ve 30'u aşkın ülkede mağazaları var. Fiba Holding bünyesinde, 1999'da Türkiye'ye geldi ve büyük ilgi gördü. - Şu anda Türkiye'de kaç mağazanız var? - İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Bodrum, Antalya, Adana, Konya ve Kayseri'de faaliyet gösteren toplam 26 mağaza var. Bu sayı yıl sonunda 28 olacak. Türkiye aynı zamanda markanın Rusya ve Ukrayna temsilcisi. 2005 yılında Rusya'da büyüme kararı aldık ve sekiz ay gibi kısa bir sürede Moskova'da da iki şube açtık. Rusya, potansiyeli son derece yüksek bir ülke. Hedefimiz, Türkiye'de yakaladığımız başarıyı Rusya'da da devam ettirmek. Moskova üç, St. Petersburg'da iki mağaza açacağız altı ay içinde. - Markanın vizyonu nedir? - Vizyonumuz müşterilerimize beklentilerinin üzerinde hizmet veren, bilinirliği yüksek, güvenilir bir kurum olmak. Türkiye'de insanlara her beden ve ölçüde, kaliteli, şık ve rahat giyinebilme imkânı sunmak.
ESRA ÇORUH
|