|
 |
 |
 |
|
 |
 |

Öğretmenler sınıfta kaldı!
Öğretmenlerin müdür yardımcılığı sınavı hüsrana dönüştü. Sınava giren 55 bin 728 öğretmenden sadece 15 bin 36'sı baraj olan 70 puanı geçebildi.
Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) ile özdeşleşen "baraj puan", öğretmenlerin de yöneticiliğe ilk adımları olan okul müdür yardımcılığında karşılarına çıktı, öğretmenler de öğrencileri gibi "baraj"a takıldı. Milli Eğitim Bakanlığı'nca 30 Haziran'da apılan eğitim kurumu müdür yardımcılığı sınavı, öğretmenler açısından tam bir "hüsran"a dönüştü. Başvuran 60 bin 694 öğretmenden 55 bin 728'i sınava girdi.
Yüzde 73'ü baraja çarptı Sınava giren 55 bin 728 öğretmenden sadece yüzde 23'ü (15036), baraj puan olan 70'i geçebildi. Geri kalan 40 bin 692 öğretmen ise barajı geçemeyerek başarısız oldu. Baraja takılan öğretmenlerin toplama oranı ise yüzde 73 düzeyinde gerçekleşti.
Dinçer:
sorular çok zor Eğitim-Sen Genel Başkanı Alaaddin Dinçer, sınav sorularının çok zor olduğunu ve açıklanmadığını belirterek, "Sorular, öğretmenler günlerce kapanıp hazırlık yapmasını gerektiriyor. Ancak öğretmenler, hem görevlerini yürütmeye hem de tempolu bir şekilde sınava hazırlanmaya çalışıyorlar. Sonuçlara bakıldığında çalışma yeterli olmayabilir. Ama esas olarak sınav yöntemini sorgulamak gerekir" dedi. Yalnızca sınava dayalı olarak yorum yapmanın sağlıklı bir yaklaşım olmadığını belirten Dinçer, "Öğretmenler, yöneticilik görevleri boyunca hiç karşılaşmayacakları alanlardan sorularla muhatap oluyorlar" dedi.
'AKADEMİLERE İHTİYAÇ VAR' Sınav yerine yönetici yetiştirecek akademilere ihtiyaç olduğunu söyleyen Dinçer, "Örneğin, bağımsız bir akademinin ötesinde eğitim bilimleri fakültelerine bununla ilgili bölümleri açılabilir. Oysa bu yöneticilik sınavı elemeye dönük bir sınav. Bir de değerlendirme komisyonu var. Komisyon takdir yetkisiyle atama yapıyor. Bu da adaletsiz" dedi.
ANKARA
|
|
|
|
 İbrahim Hakkı DAMAT 09.08.2006 15:06:54 Soruların zor olduğu fikrine katılmıyorum. Kendini sürekli yenileyen bir öğretmen ciddi bir şekilde 15-20 gün çalışarak başarılı olabilir.
Soruların niteliği yönetici adaylarını belirlemek için uygundu. Yönetici belirleme kriterleri daha da yükseltilmelidir bence.
Herkes yönetici olursa halimiz ne olur?
|
|
 |
|
 |
|