|
|
|
|
|
İş jetinde yüzde 400 büyüdük
|
|
Türk ekonomisinde büyüme, iş jeti pazarına da yansıdı. 2001 krizinden sonra sayıları 15'e kadar düşen iş jeti parkımız son dört yılda yüzde 400 büyüdü.
Kriz sonrası iş jetlerini ellerinden çıkarmak zorunda kalan birçok şirket yeniden iş jeti aldı ve siparişler artıyor. Bugün Türk iş dünyasında hafif, küçük gövdeli jetlerden, geniş gövdeli uzun menzilli jetlere dek 60'a yakın çeşitli tip ve sınıfta uçak bulunuyor.
İŞ JETİ SAYISI 90'A YAKLAŞTI Devlet kurumlarının sahip olduğu 30'a yakın uçakda eklendiğinde Türkiye'deki jet sayısı 90'a yaklaştı. Devletin çeşitli kurumlarının bünyesinde bulunan jetler içinde en büyüğü ve en pahalısı Başbakanlık, Cumhurbaşkanlığı ve Genelkurmay Başkanlığı'nın kullanımında olan üç adet Gulfstream IV. Özel şirketler ve iş adamlarının en çok tercih ettiği jet ise Amerikan Raytheon Aircraf Company ürünü Hawker serisi uçaklar. Çeşitli şirketlerin bünyesinde bugün 10 adet Hawker 800/850XP, üç adet Hawker 400 olmak üzere toplam 13 adet Raytheon imalatı jet bulunuyor. Türkiye'ye Raytheon'dan sonra en çok iş jeti satan şirket Kanadalı Bombardier. Hali hazırda Learjet 60 ve Challenger 604 modellerinden Türkiye'de beş adet bulunuyor. Son siparişlerle birlikte Bombardier jetlerinin sayısı 11'e ulaşacak. Geniş gövdeli uzun menzilli jetlerde ise Fransız Dassault şirketinin ağırlığı var. Türkiye'de büyük holdinglerin bünyesinde dört adet Falcon 2000, bir adet Falcon 900EX Easy ve bir adet de Falcon 900B olmak üzere toplam 6 Dassault üretimi jet bulunuyor. En pahalı iş jeti ise 36 milyon dolarlık fiyatıyla yine Dassault'a ait Falcon 900EX Easy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|