|
|
|
|
|
|
Kara İnci de boy gösterdi
Dünyanın en uzun rotalarından birine sahip Volvo Ocean Race'te en büyük ilgiyi Black Pearl (Kara İnci) teknesi çekti.
Göteborg'u korsanlar bastı
Tam 1.500 tekne ve binlerce insan, tekne yarışları dünyasının Formula 1'i sayılabilecek Volvo Ocean Race'in finalini izlemek için Göteborg limanını bir karnaval alanına dönüştürdü. Yarışın en ilgi çekici teknesi ise Karayip Korsanları filmiyle tanınan Siyah İnci'ydi.
Yaşamımızda her kelimeye, her kavrama ait çağrışımlar bulabiliriz. Yelkenli tekne yarışları bende pahalı saatler, güzel şampanyalar ve ultra lüks bir tatlı hayatı çağrıştırıyor. Daha önce Türkiye'de bir yelkenli yarışına katılmıştım ama Volvo Ocean Race'i izlemek gerçekten çok başka bir deneyimmiş. Bu yarış her dört yılda bir yapılıyor. Tekneler de her yarış için tasarım atölyelerinde, yarış kuralları çerçevesinde özel olarak tasarlanıyor. Tasarımcıların hedefi her yıl, bir öncekinden daha büyük, daha hızlı, daha dayanıklı ama daha hafif bir tekne üretmek. Yarış, dünyanın en uzun yarış rotalarından birine sahip; toplam 57 bin 537 km. uzunluğunda. Tekneler tamamen hız ve dayanıklılık prensibine göre üretildiğinden konfor pek düşünülmemiş. VO70 tipi adı verilen bu teknelerde her bir yelkenciye 2 metrekare büyüklüğünde bir yaşama alanı düşüyor.
KARA İNCİ, OKYANUS SULARINDA Yarışın kurallarında bu yıldan itibaren bazı değişiklikler yapıldı. Artık yarış dört yerine üç yılda bir yapılacak. Ve bir de sadece kadınlardan kurulu bir yelken takımı oluşturulması planlanıyor. Yedi takımdan bence en ilginci Walt Disney'in takımıydı. Karayip Korsanları II filminin tanıtımı, bu yarış aracılığı ile yapılıyordu. Amerikalı bir ekipten oluşan teknenin adı tıpkı filmdeki gibi "Black Pearl" (Kara İnci) idi. Yarışın en dramatik olayı ise kuşkusuz ABN Ambro II takımının başına geldi. Yarışın yedinci ayağında ekipten birinin denize düşerek hayatını kaybetti. Hızlı seyir halindeyken bir dalga ile kendini Atlantik Okyanusu'nun sularında bulan Hans Horrevoets, takım arkadaşlarının motorla hemen olay yerine gelmelerine rağmen hayata veda etti. Sonuçta ABN Ambro I birinci, Karayip Korsanları ikinci ve Brezilya I üçüncü geldi. Teknelerin Göteborg limanına girişlerini izlemek ise olağanüstü bir deneyimdi. Tam 1.500 irili ufaklı tekne bu kocaman yelkenli tekneleri kornalar ve işaret fişekleri ile karşıladı. Ama yine de insanların ABN Ambro'nun acı kaybı yüzünden kalpleri buruktu...
Rahşan GÜLŞAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|