|
|
|
|
İşi bilene bırakalım
"Müşteri haklıdır" ilkesi belki de en çok reklamcıları zorlar. Ama üretilen işlerde eğer müşterinin 'son rötuşları' dikkate alınmasa da onun yerine yaratıcı ekibin isteğine bırakılsa her şey... Belki de daha neşeli, daha orijinal ve hepsinin ötesinde daha eğlenceli olabilirdi. Ama müşteri son kararı verendir. Müşteriler beklentilerinde konservatiftirler. Marjinal, şaşırtıcı ve çok farklı işlere pek cesaret edemezler. Genellikle rakamsal sonuçlara takılıp kalmışlardır. İnsan merak etmeden duramıyor: Reklamcılara tüm yetki verilse, müşteriler hiç karışmasa ortaya neler çıkabilirdi? 'Reddedilmiş' ama daha eğlenceli işler! Açılışını dünyaca ünlü tasarımcı Miles Newlyn'in yaptığı Rejected (Reddedilmiş) isimli sergi bu düşünceyle üretilen işlerden oluşuyor. Belgrad'daki Superspace Galerisi'nde yer alan sergiyi gezen bazı müşteriler, daha cesur davranmaya ve reklam ajanslarına daha fazla inisiyatif vermeye karar veriyorlar. www.superspace.org.yu
|
|
|
|
|
|
|
|
|