|
|
|
|
|
|
Onun işi insanlara keyif satmak
Gecenin bir yarısı canınız bir şey çekerse Yelda İpekli'nin kurduğu after 9 adlı internet sitesini tıklamanız yeterli. After 9 ile Avrupa'nın 'en cin iş fikri' ödülünü kazanan İpekli'nin son projesi ise otel.
Yelda İpekli bir koltuğa 10 karpuz sığdıranlardan. İsminin önünde stratejik pazarlama, markalandırma, proje yönetimi uzmanı gibi uzayıp giden sıfatlar var. Aynı zamanda bu yıl Avrupa'nın en cin iş fikri seçilen www.after-9.com (9'dan sonra) internet sitesinin de yaratıcısı ve sahiplerinden. Akşam 9'dan sonra kuru temizlemeden içki siparişine, şoförlü araçtan bebek bezine kadar her türlü hizmeti kapınıza getiren bu internet sitesi sekiz ay önce açıldı. Ama şu an 15 bin üyesi bulunuyor. 39 yaşında olmasına rağmen bugüne kadar pek çok başarılı işlere imza atan Yelda İpekli'yle marka olmayı, Türk markalarını, yeni projelerinden Bodrum'daki Rexene Tatilinin Mekânı'nı ve yaşam felsefesini konuştuk.
- Başarılı işlerde isminizi duyuyoruz. Yelda İpekli kimdir, anlatır mısınız? - 1967 Ankara doğumluyum. Hacettepe Üniversitesi'nde işletme okudum ve Londra'da pazarlama, marka ve kurumsal kimlik konularında üst lisans programlarına katıldım. İngiltere'de bir dönem Londra Hilton Genel Müdürlüğü'nde çalıştım. Türkiye'de Conrad Hilton, Sabancı Holding, Boyner, Altınyıldız, Vestel, Young and Rubicam gibi şirketlerde çalıştıktan sonra pazarlama konusunda hizmet veren kendi danışmanlık şirketim Oda Project Management'ı kurdum. Markalama, kimliklendirme ve proje yönetimi konusunda hizmet veriyorum. Aynı zamanda kurumsallaşmak ve kurumsal kimlik konusunda tecrübe ve eğitime sahibim.
'TÜRK KAHVESİ MARKADIR'
- Bir markalandırma uzmanı olarak Türkiye'de nelerin marka olduğunu düşünüyorsunuz? - Türkiye'de aslında markalar var ama Türkiye'nin sosyo-ekonomik koşulları çok sık değiştiği ve dış etkenlerin etkisini yoğun hissettiği için kalıcı marka olmakta biraz daha zamana ihtiyacımız var. Ama son günlerde Mavi Jeans, Türkiye'nin çok önemli markalarından biri. Kuru Kahveci Mehmet Efendi de öyle. Özellikle İstanbul kültürünün, yaşam tarzının dünyada yavaş yavaş bir akım haline geldiğini düşünüyorum. Türk kültürüne paralel olduğu için Türk kahvesi de önemli markalardan biri olarak karşımıza çıkıyor.
- Siz after-9'ın sahibi ve fikir annesisiniz. Markalandırma dünyasından hizmet sektörüne nasıl geçtiniz? - Kızım Larasu dünyaya geldikten sonra bir gece bezinin bittiğini fark ettim ve kendi kendime 'Nasıl stoklamam, bu saatte nereden bulacağım?,' diye sordum. Bununla beslenen bir fikir olarak ortaya çıktı after 9. Artık metropollerde insanlar evlerinde yaşamaya başladılar. Akşam sekiz, dokuzdan sonra market, nöbetçi eczane bulmak çok zahmetlidir. Bunlardan yola çıkarak after 9 kurgulandı. Sekiz ay önce ortağım Cem Akçalı ile birlikte kurduk ve sekiz ayda çok büyük bir başarı göstererek şubat ayında Avrupa'nın en cin iş fikri seçildi.
- After 9 ile daha çok lüks yaşama hitap eden bir hizmet veriyorsunuz, değil mi? - Lüks yaşam diye yola çıkmadık ama lüks bir hizmet verdiğimiz doğru. After 9'ı kurgularken hangi bölgelerde evde hayat daha yoğun diye baktık. Etiler, Levent, Ulus, Ortaköy İstanbul gece hayatının odak noktaları olmanın yanı sıra sitelerin, üniversitelerin olması nedeniyle gece evde yaşayanların yüzdesinin de yüksek olduğu bölgeler.
PREZERVATİFE TALEP ÇOK
- Lüks semt oldukları için buraları seçtiniz herhalde. Çünkü Okmeydanı, Çağlayan gibi semtlerde de hemen herkes gecesini evde geçiriyor... - Evet biraz öyle oldu. Ama pazar araştırmaları yaptık. Bu araştırmalar, yaşam ve gelir seviyesi açısından bu bölgeleri işaret ediyordu.
- Lüks hizmet veriyorsunuz, peki siz kendiniz lüks bir yaşam sürüyor musunuz? - Lüksün tanımı çok değişiyor bana göre. Ben lüks yaşamıyorum, kızımı da böyle yetiştiriyorum işin açıkçası. Fakat hayatı kaliteli, anlamlı ve doya doya yaşamak adına dikkatli olmaya çalışıyorum. Ataol Behramoğlu'nun bir şiiri vardır; 'Yaşadın mı yoğunluğuna yaşayacaksın, denizlere göklere karışırcasına,' diye. Ben bu tarz bir felsefeyi benimsiyorum. Zamanı kaliteli kullanmaya da önem veriyorum, çünkü artık zaman çok önemli.
- After 9 ile yaklaşık 15 bin kişiye hizmet veriyorsunuz. En çok hangi hizmetlere veya ürünlere talep geliyor? - Meşrubatı, cipsi, kuruyemişi saymıyorum zaten, en çok bunlar isteniyor. Bunların dışında bebek ürünlerine, bir de prezervatife çok yoğun talep var.
- Bu semtlerdeki nüfus patlamasının önüne geçiyorsunuz yani... - (Gülüyor) Bu tam gazeteci bakış açısı. Olabilir belki, bilmiyorum.
EYLEM BİLGİÇ
|
|
|
|
|
|
|
|
|