MasterCard'ın araştırmasına göre futbol fanatizmi ile harcama doğru orantılı gidiyor. Kendi takımı için en fazla harcamayı ise İtalyan, Brezilyalı ve Meksikalı taraftar yapıyor.
Almanya'da düzenlenen 2006 FIFA Dünya Kupası'nın ana sponsoru olan MasterCard International, dünyanın en büyük futbol organizasyonunda farklı kültür ve ülke taraftarlarının futbol fanatizmini harcamalarına nasıl yansıttığını inceledi. Bunun için 5 ile 20 Nisan 2006 tarihleri arasında internet üzerinden 10 farklı ülkede toplam 7 bin futbol fanatiğinin katıldığı bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma kapsamında, kendisini futbol fanatiği olarak tanımlayan 18 yaş üzerindeki yetişkinlerin davranışları incelendi. Araştırmanın amacı ise fanatiklerin
futbol tutkularının 2006 FIFA Dünya Kupası boyunca harcama alışkanlıkları üzerindeki potansiyel etkisini analiz etmek ve karşılaştırmaktı. "2006 Dünya Kupası: Global Tutku ve Harcama Araştırması" sonuçlarına göre; fanatizm ile yapılan harcama miktarı doğru orantılı artıyor.
JAPONLAR ÇOK HEYECANLI Kupaya katılan Avustralya, Brezilya, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Meksika, İspanya, İngiltere ve ABD'de gerçekleştirilen araştırma sonucunda takımları için en fazla harcamayı, uzun yıllardır Dünya Kupası'na katılan Brezilya, İtalya ve Meksika takımlarının taraftarları gerçekleştiriyor. Bu taraftarlar kupa boyunca takımları için en az 100 dolar harcama eğilimindeler. Araştırma, özellikle Brezilyalı taraftarların kupa heyecanıyla forma, elektronik eşya demeden çılgınca harcama yaptıklarını ortaya koyuyor. Katılımcılara Dünya Kupası'nı izlerken kendi takımları için duydukları heyecan sorulduğunda ise; bu sıralama değişiyor ve Japonya çıkış yapıyor. Meksika'nın yüzde 79 ile birinci sırada yer aldığı bu kategoride, yüzde 77 ile Brezilya 2'nci, yüzde 62 ile Japonya 3'üncü olarak yer alıyor. Japonya'da her 3 kişiden 1'i "Dünya Kupası Ateşi"ni yürekten yaşıyor.