|
|
Paşabahçe'ye bravo!
Bir haftadır Faruk Emçioğlu ile yazışıyoruz. Emçioğlu kim mi? Paşabahçe Mağazaları A.Ş.'nin genel müdürü. Yazışmanın sebebi ise margarita bardağı. Kaçıranlar için meseleyi özetleyeyim... Kokteyllere karşı özel bir ilgim yoktur ama bir süredir margarita yapmayı kafayı taktım. Tekila, portakal likörü, limon suyu, tuz aldım. Evde kullanılmayan bir blander' vardı. Bozulması pahasına, buzu karlaştırmak için onu da devreye soktum. Tabii bu arada Paşabahçe'den dört tane margarita bardağı almıştık. İlk denemeler fena değildi. Ancak tam bu sırada bardaklardan biri kırıldı. Nasıl olsa Paşabahçe'de vardır diye önemsemedik. Yanıldık. Birkaç mağazaya baktık: Yok, yok, yok. Arkadaşımız olan bir çifti margarita içmeye davet edecektik. Ama bir bardak eksik olunca, hevesimiz kursağımızda kaldı. Ben de durumu geçen hafta, "Paşabahçe... Uyuma" başlığıyla burada yazdım. Genel Müdür Faruk Emçioğlu hemen konuyla ilgilendi. Bardakların bir hafta, 10 gündür bulunmadığını belirtti. Ben de ona mesaj atıp... Bir aydır bulamadığımızı söyledim: Acaba birileri yönetimi yanlış mı bilgilendiriyordu? Faruk Bey daha geniş bir araştırma başlattı. Ve dijital teknolojinin, barkodların, bilgisayarların yardımıyla margarita bardaklarına ilişkin son satış tarihlerini ortaya çıkardı. Bana da dökümünü gönderdi. Anladığım kadarıyla, ihracata ağırlık verilince, iç piyasada aksaklık olmuş. Emçioğlu şu anda tüm mağazalara margarita bardaklarının gönderildiğini belirtiyor. Bu olayda kritik nokta margarita bardağı değil. O bir ayrıntı. Önemli olan tüketici ile şirketin interaktif ilişkisi. Taleplere kulak verilip anında değerlendirilmesi. Bence tüm şirketler bu küçük olaydan ders çıkarmalı. Çünkü piyasayı ve tüketiciyi tanımak ve tatmin etmek önce onlara kazandırır.
|