EfeRakı, basına verdiği ilanda "Kırk yıllık rakımız bizim olmaktan çıkacak" anonsuyla, Mey İçki'nin Amerikalı yatırım fonuna satılmasını ima etti. Mey İçki, Reklam Özdenetim Kurulu'na gidiyor.
Rakı savaşlarına bu kez 'milli duygular' karıştı
Rakı pazarının lideri Mey İçki'nin yüzde 90'ı, ABD'li yatırım fonu TPG'ye satılınca rakibi Efe, reklamlarında "Kırk yıllık rakımız bizim olmaktan çıktı" ifadesini kullandı.
Rakıda özelleştirme sonrası başlayan rekabete, Mey İçki'nin yüzde 90'ının Teksaslı Grup TPG'ye satılmasıyla "milliyetçilik" mesajları da eklendi. 2003'te Tekel'in alkollü içki bölümünü 292 milyon dolara satın alan Nurol-Limak-Özaltın-Tütsab Konsorsiyumu'nun geçtiğimiz günlerde Mey İçki'nin yüzde 90'ını ABD'li yatırım fonu Texas Pacific Group'a (TPG) 810 milyon dolara satmasından hemen sonra ilk 'sataşma' Efe Rakı'dan geldi. İzmirli Elda Grup'un markası Efe Rakı, bir kadına efe giysileri giydirerek, "Efelenen Efelenene" sloganıyla gazetelere tam sayfa ilanlar verdi. Efe'nin reklamındaki asıl mesaj ise fotoğrafın yanındaki küçük yazılarda gizlenmişti. Efe, "Kim derdi ki bir gün kırk yıllık rakımız sofradaki yerini başka bir rakıya bırakacak.. (Bu arada o rakı da bizim olmaktan çıkacak)" diyerek Mey'in Yeni Rakı'sının artık Amerikalılar'ın olduğu mesajını verdi. Mey ise bu reklama karşılık vermeyeceğini, ancak Reklam Özdenetim Kurulu'na başvuracağını açıkladı.
'NİYE CEVAP VERELİM?' "Bu reklama cevap vermek gibi bir tavrımız olamaz. Çünkü biz pazar lideriyiz" diyen Mey İçki Pazarlama Müdürü Cihan Kırımlı, şunları
söyledi: "Reklam Özdenetim Kurulu'na başvuracağım. Daha önce de 4-5 kere başvurup haklı bulunmuştuk. Bu durum, reklamda özdenetim esaslarına aykırı. Rakiplerimizin ne yapacağı bizi çok ilgilendirmiyor. Her markanın kendi konumlaması ve stratejisi var. Biz o strateji çerçevesinde kendimizi tanıtıyoruz. Bizim markamızın pazar payı yüzde 82 onların yüzde 9. Cevap vermek de doğru olmaz." Kırımlı şöyle devam etti: Bizim yönetimimiz halâ aynı yönetim, müşteriler aynı, eski ortaklar da hala ortaklığı sürdürüyor. Yeni Rakı ve Tekirdağ'ın ne üreticisi, ne yöneticisi, ne de tüketicisi değişti. Sadece hisse payları değişti. Rakının güzelliği, Türk olmasının getirdiği değerlerdir. Bu şirketin 2 bin Türk çalışanı var. Burada her şeyiyle Türk olan bir şirketin her şeyiyle Türk olan bir ürününden bahsediyoruz. Yabancı ortakların desteğiyle bunu dünyaya açacağız ve tanıtımı yaparken de Türk müzikleri, Türk yemekleri ve değerlerinden faydalanacağız. Bu ülkede bankaların yarısından çoğu yabancı, yediğimiz-içtiğimiz yabancı. Global bir ekonomide bunları konuşmak doğru değil."