|
|
|
|
|
|
Halk Ne Diyor?
Başarısızlık listesi hasır altı edilmiş
Milli Eğitim Bakanlığı'nın her yıl binlerce öğrencinin girdiği Orta Öğretim Kurumlar Sınavı'nda devlet okullarının başarısız olduğunu ortaya çıkaran bir araştırmayı hasır altı ettiği ortaya çıktı. Milli Eğitim Bakanlığı'nın, 2005'te yaptırdığı ve 81 ili kapsayan araştırmada üç büyük il dışında öyle kötü bir tablo çıktı ki sadece üç li değerlendirilmeye alındı...
FARUK ERCAN: Maalesef geçen yıl benim çocuğum bile OKS sınavını kazanamadı. Devlet okulunda okuyor ama takdirlik öğrenci olduğu halde OKS'yi kazanamadı! Bence sebep devlet okullarında; maalesef, eğitim ve öğretim kalitesi çok düşük. Okullarda ne disiplin var ne de doğru dürüst eğitim ve öğretim var. Çocuklarımız sanki vakit geçirmeye gider gibi okuldan hiç bir şey öğrenmeden mezun oluyorlar. Bu düşük kalitesiz eğitim sistemini diğer özel okullarınki gibi yükseltebilecek yetkili bir kurum yok mu? Devlet okullarındaki öğretmenlerimiz de maalesef yetersiz ve doğru eğitim veremiyorlar. Öğrencilerine karşı ilgisizler, "vakit dolsa da gitsek" der gibi hizmet veriyorlar. Acaba onları bu ilgisizliğe iten aldıkları ücret mi yoksa vurdum duymazlık mı? Okullar çok disiplinsiz öğrenciler başı boş dolaşıyorlar. Çocuklarımızın eğitimi ile ilgili olan kişiler bunun farkındalar mı acaba! Bu nasıl eğitim? Lütfen daha fazla ilgi, daha fazla disiplin, daha fazla eğitim verilsin okullar vakit geçirme yeri olmasın...
LEYLA DİLEK SU: "Başarısızlık listesi hasır altı edilmiş" derken özel okullara biraz daha insanlar teşvik edilmiş oluyor. Çünkü başarı listesinde özel okullar bulunuyor. Devlet okullarının eğitimini iyileştirmek için neden bir şeyler yapılmıyor. Parası olan özel okullara gidip iyi bir eğitim alıp geleceğini hazırlayabiliyor. Ya parası olmayan ne yapacak? Eğitimde eşitlik ilkesi yok. Parası olan okur, parası olmayan da sokaklarda sürünür ya da her sene ÖSYM sınavına girmek için kendince çaba harcar. Her sene ÖSYM sınavı öncesi sonra strese girip hastalanan, intihar eden gençler var bunlar neden düşünülmüyor?
MESUT DEĞİRMENCİ: Eğitimin bu durumda olmasının temel nedeni eğitimcilerimizin bu işi maddiyat açısından yapmaları ve eğitmenlikten elde ettikleri gelirin geçimlerine yetmemesidir. Çok az da olsa bu işi kutsal bir görev inancı ile yapan öğretmenlerimiz de yok değil tabii ki! Ancak genel manada gençliğimizin eğitimsiz olmasını ben eğitimcilerin gerektiği kadar bu işe gönül verememelerine bağlıyorum. Bu işe gönül veren bir öğretmen önce kendisi gerektiği gibi bilgi ve donanıma haiz olur ve bilgilerini öğrenme arzusunda olanlara aktarır. Maalesef şimdiki öğretmenlerimizin bir çoğu, "ne iş yapacağız?" kaygısı ve geçim derdi ile bu işi tercih ediyorlar. Kendileri de üniversitelerde yeterli eğitimi alamıyorlar ve sonuç ortada! Kendisini mesleğine adamış değerli öğretmenlerimi tenzih eder layık oldukları (paha biçilemez) ücreti almalarını ümit eder çalışmalarında başarılar dilerim.
BİROL TARKAN: Eğitimin çarpıklaşması bir kez daha basın sayesinde ortaya çıktı. Milli Eğitim Bakanlığı kadrolaşacağım derken okullara okusun diye gönderdiğimiz çocuklarımızın halleri oraya çıkmış oldu. Çalışan insanların çoğu açlık sınırının altındayken çocuğunu nasıl milyarlarca para verip de özel okullar gönderebilir? Lütfen kadrolaşma sevdasından vazgeçip Türkiye gerçeğine dönelim bu çocuklar bu ülkenin geleceğidir...
RAMAZAN SÖYLEMEZ: Türkiye'de devlet okullarının ne kadar eğitim verdiğini zaten iyi biliniyor. İyi eğitim vermiş olsalar dershaneler olmaz. Yurt dışında 'dershane' diye bir kuruluş yok! Türkiye'de bunu gösteriyor ki paran varsa eğitim alırsın onun dışında devlet okulları belli. Allah yardımcımız olsun!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|