|
|
|
|
|
Çağan, oyuncusuyla en iyi ilişki kuran yönetmen
|
|
Son dönemde onun fetiş yönetmeni Çağan Irmak. Önce TV dizileri: "Asmalı Konak", sonra "Çemberimde Gül Oya". Çağan'ın ilk filmi sayılabilecek olan "Mustafa Hakkında Herşey". Ve de elbette "Babam ve Oğlum"... "Çağan'la çok iyi anlaşıyoruz. Birbirimizin ne istediğini, ne düşündüğünü hemen anlıyoruz. Onun filmlerinde değişik kadınlar oynadım. Ama hiçbiri bana yabancı değildi. Tüm o kadınları tanıyordum, biliyordum. 'Mukadder' kadar 'Gülbeyaz' da bendim. Ayrıca Çağan çok iyi bir oyuncu yönetmeni. Benim tanıdığım bütün yönetmenler içinde oyuncusuyla en yakın ilişki kuran, işbirliği yapan yönetmen." Tüm filmlerinde hep farklı lehçeler konuştu Şerif. Bir zamanlar filmler sonradan seslendirilirdi. Ama son 10-15 yılda artık sesli çekim yapılıyor. Peki, zorlanmıyor mu? Örneğin "Babam ve Oğlum" un o çok tipik Ege aksanında? "İyi bir kulağım var benim. Ayrıca Mudanyalıyım ve Ege aksanına yakınım. Bizde de 'Gidiyom, gelive, gidive' diye konuşulur, o kadar belirgin olmasa da. Ayrıca Çağan büyük bir titizlikle tüm konuşmaları kağıda döktü." Sezer, filmin o ünlü kollarını açma sahnesinin ilk senaryoda olmadığını, Çağan'ın onu sonradan eklediğini söylüyor. Sonra eşeğe binme sahnelerinde zorlandığını ekliyor: "Çocukken Mudanya'da dağa giderdik, babaannem bile binerdi, ben de binerdim. Ama unutmuşum. Çocukken kolay, şimdi semere bile sığmıyorum. Çağan 'Otur' dedi, onu hiç beceremedim. Sonra düz bindim. Bir de Fikret (Kuşkan) azdırdı eşeği, koşturuyor, o sakin hayvan dıgıdık dıgıdık koşuyor. Çekimler bitince 'Yarabbim, düşmeden bitti' dedim kendi kendime". Sezer, Çağan'ın yeni projelerinde de olacağını ekliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|