Çiçek Tanıtım Grubu'nun girişimleriyle maçlarda stat terörünün önlenmesi amacıyla ''koltuk atma, çiçek at'' kampanyası başlatılacak. Fenerbahçe ile Beşiktaş'ın oynayacağı Fortis Türkiye Kupası final maçında taraftarlara 70 bin dal çiçek dağıtılacağı bildirildi.
Antalya Kesme Çiçek İhracatçı Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Osman Bağdatlıoğlu Antalya, İzmir, İstanbul, Ankara ticaret ve sanayi odaları ile Antalya Ticaret Borsası, çiçekçiler odalarının başkan ve temsilcilerinin bulunduğu ''Çiçek Tanıtım Grubu''nun, Vakıflar ve Spordan
Sorumlu Başbakan Yardımcısı Devlet Bakanı Mehmet Ali Şahin'i ziyaret ettiğini söyledi.
Bağdatlıoğlu, Başbakan Yardımcısı Şahin'e kesme çiçeğin yarattığı katma değer ve sektörün sorunlarını anlattıklarını belirterek, şunları kaydetti:
''Başbakan Yardımcısı Şahin'e sorunlarımızı aktardık. Çiçeğin insanlarda sevgi, dostluk ve barışa olumlu katkı yarattığını anlattık. Bu nedenle maçlarda meydana gelen olayların önlenmesi için taraftarlara çiçek dağıtılmasını önerdik. Başbakan Yardımcısı Şahin bu önerimize çok olumlu yaklaştı.''
Son dönemlerde statlarda meydana gelen olayların toplumu çok gerdiğini anlatan Bağdatlıoğlu, Başbakan Yardımcısı M. Ali Şahin'in talimatıyla Futbol Federasyonu tarafından, Fenerbahçe ile Beşiktaş arasında oynanacak Fortis Türkiye Kupası final maçında stadın çiçeklerle donatılacağını, taraftarlara da 70 bin dal çiçek dağıtılacağını bildirdi.
Bağdatlıoğlu, şöyle devam etti: ''Statlarda terörü önlemek için biz de bir adım atıyoruz. Bu nedenle 'koltuk atma, çiçek at' sloganıyla tüm taraftarlara çiçek dağıtacağız. Çiçekle birlikte sporda kavgayı değil sevgiyi, dostluğu ve barışı ön plana çıkaracağız. Aynı zamanda çiçek tanıtımını gerçekleştireceğiz.''
ÇİÇEK İHRACATI VE İÇ PİYASADA TÜKETİM ARTIRILACAK
Çiçek Tanıtım Grubu'nun girişimleri sonucu çiçek ihracatını yüzde 30 artırmayı hedeflediklerini vurgulayan Bağdatlıoğlu, iç piyasada da çiçek tüketimini artırmak istediklerini bildirdi.
Bağdatlıoğlu, şunları kaydetti: ''İç piyasada kişi başına yıllık 1 Amerikan Doları olan çiçek tüketimini 2 dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Çiçek tanıtım çalışmalarını yoğunlaştırdık. Bu nedenle öncelikle çiçek üreticilerinin eğitimine ağırlık verdik. Halkı bilgilendirme çalışmaları başlattık. Çiçek ihracatının artırılmasına yönelik çeşitliliğe ağırlık verdik. Başbakan Yardımcısı Şahin'e de, çiçeğin sadece lüks tüketim maddesi olmadığını, sektörden yaklaşık 300 bin kişinin ekmek kazandığını ve ekonomiye büyük katma değer yarattığını anlattık.''