Meclis KİT Komisyonu, THY'nin imaj yenileme çalışmaları için neden Cemil İpekçi'nin seçildiğini sordu. THY ise "Etnik tasarımda ilk akla gelenin İpekçi" olduğunu belirterek, İpekçi'ye 135 bin dolar ödendiğini, ancak çıkan haberlerin reklam değerinin 1.6 milyon dolar olduğunu belirtti.
Türk Hava Yolları yönetimi, 2004 yılına ait hesap ve işlemleri için Meclis KİT Komisyonu üyesi milletvekillerinin yazılı sorularına cevap verdi. Komisyon üyeleri, THY yönetimine, "THY'nin imaj yenilemesi kapsamında Cemil İpekçi neden seçildi, Cemil İpekçi'den alınan bu hizmetin bedeli ne kadar?" diye sordu.
STİL VE DİZAYN ÖN PLANDA THY yönetimi de sorulara verdiği yazılı cevaplarda şu ilginç bilgileri verdi:
* Yeni imaj çalışmasının profesyonel bakış açısıyla değerlendirilmesi görüşünden hareketle; ortaklığımızın bayrak
taşıyıcısı kimliği ile de paralel olarak, Belçika Kraliyet Akademisi Desen ve Resim Bölümü mezunu olup Türk Sanat Tarihi üzerine yaptığı çalışmalarla Türkiye'de etnik tasarımda ilk akla gelen isim olan Cemil İpekçi ile çalışma kararı alındı.
* Yaptığı stil ve dizayn çalışmaları ile Türkiye'yi yurtdışında da başarıyla temsil eden Cemil İpekçi ile yapılan pazarlıklar sonucunda 125 bin dolar +KDV bedel ve 31/12/2006 tarihine kadar kesilmesi kaydıyla toplam 6 adet ER, 8 adet dış hat, 40 adet iç hat gidiş-dönüş pass bilet verilmesi konusunda mutabakat sağlandı.
* Cemil İpekçi ile ilgili olarak ortaklığımızın yaptığı çalışmalar konusunda 1 Haziran 2005 ile 20 Mart 2006 tarihleri arasında toplam 101 adet haber yayınlandı. Bu haberlerin 91'i olumlu, 10'u olumsuz içerikte yayınlandı. Haberlerin reklam eşdeğeri 1 milyon 682 bin 759 Amerikan Dolarıdır.
23 FİRMA İLE GÖRÜŞÜLDÜ * Ayrıca Cemil İpekçi tarafından tasarlanan kıyafetlerin diktirilmesi için 23 firmayla yapılan görüşmeler sonucunda; UKİ ve AKSOY firmaları ile anlaşmaya varıldı. Buna göre, 174 YTL'ye 1 ceket, 2 pantolon ve 1 yelekten oluşan erkek kıyafeti, 219 YTL'ye bayan kabin memuru üniforması siparişi verildi.