|
|
Bitmişi değil, maketi etkili
Özellikle yazılı basında emlak sektörünün reklam bombardımanı var. Çok güzel. Türkiye nihayet 'ev'leniyor. Bu arada iletişimciler de ilginç olaylar yaşıyor. Kemerburgaz'da, köyün hemen yanında inşaatı yıllar önce tamamlanmış yemyeşil bir sitede oturuyoruz. Çeşmeler Vadisi. Site içindeki 65 evin 60'ı yıllar içinde satılmış. İçinde millet oturuyor. Aktürk firması son 5 evi de satmak için gazetelere geçen hafta bir ilan vermiş. İlanın ortasında da sitenin koskoca fotoğrafını koymuş. Geçen hafta bizim orası doldu taştı. Şimdi sıkı durun... Gelenlerin büyük bir çoğunluğu şaşırıp kalmışlar. Neden? Çünkü gazetelerde gördükleri fotoğrafın bilgisayarda yapılmış bir illüstrasyon olduğunu sanmışlar. Hepsi hayali resim üzerinden satılıyor ya. "Biz 2-3 yıl içinde bitecek bir yer diye geldik. Oysa burası çoktan bitmiş" demişler... İyi mi? Devren satılıkların dışında firmanın elinde satılacak pek bir yer kalmamış sonunda ama, iş iletişim açısından hayli ilginç. Sen ne dersen de, insanlar algıladıklarına inanıyorlar... "Algıda seçicilik" denen şey de bu zaten. Öyle şartlanırsın ki, fotoğrafla hayali çizimi ayıramazsın. İnşaat sektörüne benden tavsiye: Sakın siteleri bitirip satmayın. Banka kredisi nedeniyle ödedikleri para aynı olsa da, insanlar maket görüp satın almaya öyle alışmışlar ki. Bitmiş, oturmuş evleri garipser hale gelmişler...
|