Elektronikte ihracatının yüzde 39'unu yüksek teknolojili ürünlere kaydıran elektronik devi Vestel, Avrupa'da üretimin zorlaşmasıyla beyaz eşyada da üretim üssü olmayı hedefliyor.
2005 yılında 2 milyar 687 milyon Euro ciro yapan Vestel Şirketler Grubu, 53 milyon Euro'luk net kâr açıkladı. Elektronikte LCD ve plazmaya hızlı geçişle birlikte ürün fiyatlarının düştüğünü kaydeden Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül, Avrupa'da beyaz eşya üreticilerinin yüksek işçilik, düşük büyüme oranları nedeniyle kâr marjı baskısı yaşadığını belirterek, bu nedenle Türkiye'nin üretim üssü haline geldiğini kaydetti. Ömer Yüngül, grubun büyüme stratejisini; elektronikte yüksek teknolojili, katma değeri yüksek ürünlere ağırlık vermek, beyaz eşya operasyonunu Avrupa pazarında büyüme olarak sürdürmek ve Türkiye çevresindeki pazarlarda Vestel markalı pazarlama yapmak olarak açıkladı. Bu doğrultuda grubun hızla büyüyen beyaz eşyadaki başarısını halka açılarak sürdürmek istediğini belirtti. Yüngül, grubun bu yılı 3 milyar Euro'luk ciro ve 2.3 milyar Euro'luk yurtdışı satışla kapatmayı amaçladığını bildirerek, "Net dönem kârımızı da 58 milyon Euro'ya çıkarmayı hedefliyoruz'' dedi. Yüngül, Türk mühendisleri tarafından Intel işbirliğiyle geliştirilen ilk dizüstü bilgisayarların üretimine bu yıl başlandığını ve seri üretim aşamasına gelindiğini kaydetti. Yüngül, "Vestel Dijital'in Türkiye'nin ilk ve tek dizüstü bilgisayar üretim üssü olduğuna işaret ederek, "Vestel Dijital sadece Türkiye'nin değil, Avrupa'nın da tek dizüstü bilgisayar üretim merkezi. Bu alanda Avrupa ve bölge için önemli bir üretim üssü haline gelmeyi hedefliyoruz. Ürünlerimizi önümüzdeki aydan itibaren iç pazara sunacağız'' diye konuştu.
İŞBİRLİKLERİ İLE BÜYÜME Yüngül, grubun beyaz eşya markası Whirlpool ile iç pazar için
satış anlaşması imzaladığını, Vestel'in iç pazarda JVC ile başlayan çoklu marka stratejisinin Whirlpool ile önemli bir dönemece girdiğine dikkat çekerek, Electrolux gibi başka büyük markalarla da işbirliği için çalışmalar yaptıklarını anlattı. Grubun hedeflerini yeni işbirlikleri ve farklı coğrafyalara açılmak olarak tanımlayan Yüngül, şunları kaydetti: "Beyaz eşyada hem yurtiçinde hem de yurtdışında önemli bir ivme yakalamayı hedefliyoruz. Büyüme hedeflerimizi üç ana temel üzerine kurduk. Dünya pazarında elektronikte flat panel TV'nin payı artıyor. Doğal olarak biz de elektronikte flat panel TV üretiminin payını artıracağız. Beyaz eşya operasyonumuz ise Avrupa pazarındaki büyümeye paralel olarak artarak devam edecek. Vestel Beyaz'ın beş yıl önceki cirosu sadece 60 milyon dolardı, bugün 600 milyon doları aştı. Nisan ayında Vestel Beyaz'ı halka açacağız.''
RUSYA YATIRIMI Yüngül, 2006 yılı için Rusya'daki ciro hedeflerinin 150 milyon dolar olduğunu söyledi. Yüngül, Rusya'dan başladıkları Vestel markasını Türkiye saat dilimindeki ülkelere yayma çalışmalarına ağırlık vereceklerini belirterek, bu bölgede bulunan yaklaşık 250 milyon nüfusun alım gücünün de hızla arttığını söyledi. Vestel'in bu durumu çok önceden keşfedip planlarını yaptığını ifade eden Yüngül, şöyle konuştu: "Üç yıl önce Rusya'dan başladık. Bu ülkede 80 milyon dolarlık yatırım yaparak ilk TV fabrikasını kurduk. Ardından buzdolabı ve çamaşır makinesi fabrikalarında 1 Ocak 2006 itibarı ile üretime başlandı. Geçen yılın son aylarında yanan TV fabrikamızı da yıl içinde yeniden üretime alacağız."