Daha ne olsun?
Bir reklamın izlenmesi, satın almaya yöneltmesi sürecinde en büyük etkiye sahip olan unsurlar ihtiyaca yönelik olup olmadığı ile ulaşılmak istenen hedef kitlenin birincil, ikincil veya varsa üçüncül olup olmadığıdır. Bir örnek verelim: Pakpen reklamı. Birkaç kuşağın starları başrolde: Eşref Kolçak, Halit Akçatepe. Kapı çalınıyor, Kolçak kapıyı açıyor, Akçatepe karşısında. "Huzur evi bir sokak aşağıda" diyor. Akçatepe, "çakı gibi" olduğunu iddia ediyor, giriyor içeri. Torunlarına takma dişlerinden başka birşeyler bırakması gerektiği mesajını alıyor Kolçak'tan. Son derece yalın. 'Yalıtımla ısıyı kontrol edip, yatırım yaparsınız' diyor. Kolçak ve Akçatepe'nin kullanılması doğru. Birincil hedef kitle olan inşaat firmaları, iç mimarlar gibi karar vericiler nezdinde Kolçak ve Akçatepe kesin etkili olacaktır. Pen'in teknik özelliklerini tek tek saymaması avantaj. Mesaj kirliliği yaratmıyor. Bu iletişim başarısı bir de satışlara yansıyorsa yemeyin de yanında yatın...
|