City Farm Başkanı Emine Kamışlı, "Tüketici organik yumurtayı yeterince sarı bulmadı. Oysa o sarılığı, kimyasal boya katılmış yemler veriyor" dedi.
Esas Holding Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı, Kırklareli'nde bir üretici ile ortaklaşa ürettikleri organik yumurtaların, "Bunun sarısı yeterince sarı değil" denerek geri getirildiğini belirterek, "Bizim tavuklarımız boyalı yem yemiyor. O yüzden de yumurtanın sarısı piyasadakilerden daha açık. Bunu tüketiciye anlatamadık" dedi. Kamışlı, hayvansal protein kategorisinde süt ürünleri ve et projelerini de geliştirerek bu portföyü tamamlamak istediklerini anlattı. Organik tarım ürünlerinin satışının yapıldığı ve ilki 2001 yılında kurulan City Farm mağazalarının yenilenen konsepti ve organik tarımın geleceğine ilişkin beklentilerini paylaştı.
YÖRESEL LEZZETLER Kamışlı, doğal yaşamı desteklemek amacıyla 2000 yılında kurulan ve 2001'den itibaren de Esas Holding bünyesine katılan City Farm'ın, 7 mağazası ve 100'den fazla satış noktası ile hizmet verdiğini belirterek, artık lokanta ve otellere de girdiklerini söyledi. City Farm olarak yöresel ürünlerin ve yöntemlerin korunması için de çaba harcadıklarını, bu çerçevede Kars'ta 1865'ten beri peynir üretilen bir peynirhaneden gravyer peyniri getirdiklerini anlatan Kamışlı, organik Kafkas arısı balı üreten bir çiftçiyi de desteklediklerini anlattı. "Anadolu Lezzetleri'' adlı uygulamalarıyla yerel üreticiyi desteklediklerini vurgulayan Kamışlı, "Artık ihracatta büyümek istiyoruz, Anadolu lezzetlerinde büyümek istiyoruz, tüketicinin bilinçlenmesini istiyoruz'' diye konuştu. Türkiye'de organik ürün pazarının hızla büyüyeceğini belirten Kamışlı, "Tüketici kendi kültürünü değiştiremese de organik gıda tüketmeye çocuklarından başlıyor. 'Bizim nesil kayıp nesil, artık iş işten geçti' diye düşünüyor. Ama çocuklar için öyle değil. İşte pazarı da bu büyütecek" dedi. City Farm Genel Müdürü Sinan Bilgin de organik ürünlerin lezzetini "Tam olması gerektiği gibi'' sözleriyle tanımlayarak, bu nedenle dünyanın en ünlü aşçılarının organik ürün kullanmayı tercih ettiğini, hatta kendi lokantaları için organik çiftlikler işlettiklerini bildirdi. Organik gıda pazarının yaklaşık 33 milyar dolar olarak hesaplanan toplam gıda perakende pazarı gelirlerinin 10 binde biri olduğuna dikkat çeken Bilgin, şunları söyledi: "2010 yılında bu oranı 50 misli artırarak, pazardan yüzde 0.5-1 arasında pay almak istiyoruz. Tüm enerjimizi pazarı büyütmeye ve tüketicileri organik gıdalarla tanıştırmaya harcıyoruz. Avrupa'da organik tüketim yüzde 7'lere ulaştı."